طرز تهیه آبنبات شکری بازی مرکب

طرز تهیه آبنبات شکری بازی مرکب

5/5

سریال اسکویید گیم یکی از محبوب ترین سریال های سال های اخیر می باشد که به دلیل صحنه های جذاب و همچنین جدید همواره طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است، در این مقاله قرار است با یکدیگر به اموزش شیرینی اسکویید گیم بپردازیم، در ادامه با ما همراه باشید تا با مرحله به مرحله نحوه پخت و دستور طرز تهیه شیرینی اسکویید گیم آشنا شوید.

پیشنهاد میشود برای لوازم قنادی ارزان و همچنین خرید انواع وسایل کیک پزی با یکی از شماره تلفن های ما در فروشگاه آریا استورز تماس بگیرید تا کارشناسان مربوطه شما عزیزان را راهنمایی نمایند  02166433168 و 09010612151.

شیرینی بازی مرکب یا دالگونا چیست؟

دالگونا، یا آب نبات لانه زنبوری نوعی آب نبات چوبی تافی مانند کره‌ای است که از ترکیب شکر با جوش شیرین تهیه می‌شود. ترکیب این دو ماده موجب می‌شود تا این آبنبات بافت اسفنجی منحصر به فردی داشته باشد. جالب است بدانید که دالگونا به زبان کره‌ای به معنی شیرین است.

ماجرای شیرینی اسکویید گیم یا آبنبات کره ای؟

سریال بازی مرکب ماجرای افرادی از طبقات مختلف اجتماع است که به یک بازی دعوت می‌شوند. در این بازی آن‌ها باید برای زنده ماندن و برنده شدن دست به هر کاری بزنند. مراحل مختلف بازی مرکب بر اساس بازی‌های سنتی کره طراحی شده و در ظاهر خیلی ساده و راحت به نظر می‌رسد. در یکی از مراحل بازی افراد باید شکل وسط آبنبات را با استفاده از سوزن از اطراف آن جدا کنند. مهم‌ترین چالش بازی این است که در زمان جدا شدن آبنبات‌ها نباید ترک بخورند وگرنه فرد بازی را می‌بازد. همین موضوع در سریال بازی مرکب موجب شد تا افراد زیادی از سراسر دنیا شروع به انجام این چالش کنند و در شبکه‌های اینترنتی آن را به اشتراک بگذارند.

اموزش شیرینی اسکویید گیم

همانطور که میدانید اسکویید گیم یکی از سریال های محبوب تلوزیونی می باشد که در یکی از قیمت های این سریال از نوعی شیرینی استفاده شده است که اغلب افراد به دنبال طرز تهیه آن هستند، در ادامه ما برای شما عزیزان طرز تهیه شیریتنی اسکویید گیم را قرار داده ایم.

این شیرینی بازی ماهی مرکب یا آب نبات لانه زنبوری در سریال نتفلیکس Squid Game محبوب شد. به این شیرینی پاپگی نیز می‌گویند. پاپگی خانگی فقط با دو ماده جوش شیرین و شکر درست می شود. بازی بچه ها این بود که شما باید شکل وسط را بدون شکستن حذف می کردید، اولین نفری که این کار را انجام می داد، یکی دیگر از این شیرینی را جایزه می برد.

پیشنهاد میشود برای مشاهده آموزش قنادی حرفه ای و همچنین شرکت در دوره های کیک و پزی و دریافت مدرک فنی حرفه ای کایک کنید.

حال که با پاپگی یا همان شیرینی اسکویید گیم آشنا شدید زمان آن رسیده است که به پخت آن بپردازیم. مواد لازم برای پخت شیرینی اسکویید گیم عبارت اند از:

طرز تهیه شیرینی اسکویید گیم

شکر 2 قاشق غذاخوری (30 گرم)

/16 قاشق غذاخوری جوش شیرین (کمتر از 1 گرم)

ابزار شیرینی پزی مورد نیاز:

  • کاردک یا چاپستیک چوبی
  • ماهیتابه کوچک یا ملاقه فلزی
  • قالب کیک کوچک
  • اسپری آشپزی
  • دستمال کاغذی

مرحله 1: در مرحله اول ابتدا مواد لازم را تهیه کنید و در کنار هم قرار دهید.

مرحله 2: داخل ماهی تابه ی مورد نظرتان را با روغن اسپری کنید و یا از کره برای چرب کردن تابه استفاده نمایید، ما در اینجا از قالب کیک نچسب خود برای فشار دادن آب نبات دالگونا استفاده کردیم، اما مطمئناً می توانید از قالب های دیگری نیز برای تهیه این شیرینی استفاده کنید.

کف هر چیزی را که استفاده می کنید با اسپری روغن پخت و پز اسپری کنید، سپس با دستمال کاغذی کمی آن را پاک کنید. این به جلوگیری از چسبیدن آن به آب نبات کمک می کند.

مرحله 3: شکر را آب کنید، حرارت را روی کم تا متوسط ​​تنظیم کنید. قبل از اضافه کردن شکر اجازه دهید تابه داغ شود. تمام شکر را یکباره به وسط تابه اضافه کنید، یا می توانید از ملاقه فلزی استفاده کنید.

سپس شروع به هم زدن شکر کنید و سعی کنید تا جایی که می توانید شکر را در وسط انباشته نگه دارید. وقتی شروع به ذوب شدن کرد مدام هم بزنید، در غیر این صورت شکر می سوزد. بعد از اینکه کاملا ذوب شد باید رنگ کهربایی خوبی داشته باشد. آن را از روی حرارت بردارید.

مرحله 4: زمان جوش، در این مرحله از آموزش شیرینی اسکویید گیم تمام جوش شیرین را یکباره اضافه کنید و مدام هم بزنید تا روی سطح آن پف کند و حجم مخلوط را حدود دو برابر کند. در این مرحله حدود 10 ثانیه به هم زدن ادامه دهید.

مرحله 5: ریختن، خنک کردن، فشار دادن. در این مرحله از آموزش شیرینی اسکویید گیم آب نبات را به صورت دایره ای، روی یک تکه کاغذ روغنی یا یک ابزار پخت سیلیکونی بریزید.

سپس 10 تا 12 ثانیه صبر کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که در صورت فشار دادن سریع ملاقه سیلیکونی به آنبنات ممکن است فقط بخش کوچکی از آن بچسبد، پس بهتر است کمی صبر کرده و بعد از خنک شدن آن این کار را انجام دهید.

حالا آن را فشار دهید تا ضخامت آن حدود 1/8 یا بیشتر از اینچ باشد.

مرحله 6: در آخرین مرحله از پخت شیرینی اسکویید گیم، تنها کافی است با قالب مورد نظرتان یک مهر روی آبنبات ها ایجاد کنید. حالا چالش Squid Game یا چالش Dalgona این است که شکل داخلی را از قسمت بیرونی جدا کنید بدون اینکه شکل داخلی اصلا ترک بخورد. در سری بازی Squid به شرکت کنندگان یک سوزن برای انجام این کار داده می شود.

پیشنهاد مطالعه : طرز تهیه شیرینی گردویی

خلاصه تهیه تافی دالگونا

بسیار ساده و سریع است. لازم است مواد مورد نیاز خود را آماده کنید تا زمان مناسب را در حین پخت این تافی از دست ندهید.

برای درست کردن آن به ملاقه فلزی، یک قاشق غذاخوری شکر، یک نوک قاشق مرباخوری جوش شیرین، کاغذ روغنی، وردنه یا هر وسیله ای برای پرس کردن، یک چنگال برای همزدن و یک قالب برای شکل دادن به تافی نیاز دارید. شکر را داخل ملاقه فلزی بریزید و با فاصله از شعله گاز نگهدارید تا شروع به ذوب شدن بکند؛ برای بهتر شدن کیفیت تافی لازم است حرارت به صورت پیوسته و متعادل باشد.

وقتی شکر شروع به ذوب شدن کرد، ملاقه را از روی حرارت کنار ببرید و کمی جوش شیرین به آن اضافه کند و با چنگال هم بزنید. سپس تافی را به سرعت روی کاغذ روغنی منتقل کنید و با یک وردنه یا قابلمه آن را پهن کند و با کمک قالب به آب نبات خود شکل دهید. دالگونای شما آماده است؛ نوش جان.

طرز تهیه آبنبات دالگونا سریال بازی مرکب

در این سریال آبنباتی به شرکت کنندگان بازی داده می شود که به علت درخواست کاربران سعی کردیم آموزش طرز تهیه آن را برای شما علاقه مندان در سایت قرار دهیم.

مواد لازم : شکر ۱/۳ پیمانه ( ۶ قاشق سوپ خوری ) جوش شیرین ۱/۴ قاشق چایخوری

طرز تهیه آبنبات دالگونا

یک تابه ترجیحا استیل را روی شعله ملایم گذاشته و شکر را در آن بریزید و زمان دهید تا شکر ذوب شود. سعی کنید با تکان دادن ظرف و چرخاندن شکر در ظرف، به آب شدن آن کمک کنید و با قاشق هم نزنید. بعد از اینکه شکر کاملا ذوب و روان و قهوه ای شد شعله را خاموش کنید، جوش شیرین را اضافه کنید و سریع مخلوط کنید.

سریعا مواد را روی صفحه سیلیکونی یا سینی فلزی یا کاغذ روغنی بریزید. سطح مواد را با کمک وردنه، پالت یا هر ظرف صافی مثل درب شیشه مربا، صاف کنید. با یک کاتر دایره روی مواد بزنید تا برش بخورد، یا از ابتدا به شکل دایره های کوچک روی صفحه بریزید سپس با کاتر دلخواه دیگری مثل مثلث، ستاره یا…. داخل دایره طرح بزنید. مراحل طرح زدن را سریع انجام دهید زیرا مواد به سرعت سفت میشود. بعد از سفت شدن، با کمک سوزن شروع به جدا کردن طرح داخل دایره کنید و چالش را انجام دهید.

فوت و فن‌های طرز تهیه شیرینی بازی مرکب

  • بهتر است شیرینی بازی مرکب را در یک قابلمه یا ماهیتابه کوچک گود آماده کنید. حتی برای درست کردن یک آبنبات کره‌ای می‌توانید از یک قاشق فولادی نیز استفاده کنید.
  • فراموش نکنید که در طرز تهیه آبنبات کره‌ای بازی مرکب باید شعله گاز را روی حرارت متوسط تا کم تنظیم کنید و شکر را به صورت مرتب هم بزنید. تنها چند ثانیه بی دقتی در هم زدن آب نبات موجب سوختن آن می‌شود؛ بنابراین سعی کنید مواد را به صورت مرتب هم بزنید.
  • آب شدن شکر و آماده شدن کارامل کمی طول می‌کشد؛ بنابراین صبور باشید و شعله گاز را زیاد نکنید.
  • زمان اضافه کردن جوش شیرین به کارامل باید سرعت عمل بالایی داشته باشد و مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید.
  • قبل از فشار دادن قالب، اجازه دهید آبنبات شما برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه خنک شود. در غیر این صورت قالب به آبنبات می‌چسبد و جدا کردن آن سخت می‌شود.
  • برای شکل انداختن روی آبنبات کره‌ای می‌توانید به جای قالب، طرح مورد نظر خودتان را با استفاده از خلال دندان روی آب نبات بکشید.
  • توجه داشته باشید که فشردن دیر هنگام قالب روی آب نبات نیز می‌تواند موجب چسبیدن و سفت شدن قالب در آب نبات شود.
  • برای نگهداری آب نبات‌های کره‌ای می‌توانید آن‌ها را در یک ظرف محکم و در بسته قرار دهید و تا هفته‌ها در دمای اتاق نگهداری کنید.

منابع:

منبع: شیرینی اسکویید گیم

منبع: کلاس شیرینی پزی

منبع: کلاس کیک پزی

منبع: اموزش شیرینی چرخی قزوین

به این مطلب رای دهید
5/5
  • ویدیو تست و بررسی خودرو 
خواباندن مرغ در سس خردل

خواباندن مرغ در سس خردل

همانطور که می دانید جوجه کباب یکی از لذیذترین و...
بهترین امداد خودرو استان تهران را بشناسید

بهترین امداد خودرو استان تهران را بشناسید

در دنیای شلوغ امروز، ممکن است در هر لحظه با...
کاربرد دستگاه پرس برک در ساخت قطعات موتوری: بهبود کارایی و کیفیت

کاربرد دستگاه پرس برک در ساخت قطعات موتوری: بهبود کارایی و کیفیت

معرفی دستگاه پرس برک در صنعت، دستگاه پرس برک به...
بهترین لپ تاپ استوک تا 15 میلیون

بهترین لپ تاپ استوک تا 15 میلیون

خرید یک لپ تاپ استوک با کیفیت و مناسب می‌تواند...
نماینده طلای ابشده زربد با پک امنیتی و ضد جعل ( بورس سکه گلدن آرت )

نماینده طلای ابشده زربد با پک امنیتی و ضد جعل ( بورس سکه گلدن آرت )

اگر به دنبال خرید و فروش انواع سکه های بانکی...
مبل راحت برای تی وی روم چی بگیریم!

مبل راحت برای تی وی روم چی بگیریم!

یکی از دغدغه‌هایی که خانم‌های خانه دار و خانواده‌ها دارند،...
تجهیزات کاربردی برای استخری های روباز

تجهیزات کاربردی برای استخری های روباز

تجهیزات استخری مجموعه‌ای از وسایل و تجهیزاتی هستند که برای...
بورس سکه گلدن ارت

بورس سکه گلدن ارت

اگر به دنبال خرید و فروش انواع سکه های بانکی...
  • شبکه های اجتماعی

گروه دنده خلاص را در شبکه اجتماعی دنبال کنید تا همیشه از آخرین اخبار ما مطلع باشید!

سایپا کوییک آر پلاس 1399

  • حجم موتور: 1503
  • شتاب: - ثانیه
  • قدرت: 87 اسب بخار
  • گشتاور: 128 نیوتن متر
  • 4 سیلندر
  • گیربکس: 5 دنده دستی
  • وزن: 1065 کیلوگرم