متخصص لمینت سرامیک دندان

5/5

دندان‌ها یکی از اجزای بسیار مهمی هستند که بیشتر ما در نگهداری و حفظ آنها کوشا نیستیم و به‌خاطر کم‌کاری و توجه‌نکردن به بهداشت دهان و دندان دندان‌های ما ممکن است آسیب ببیند و ما معمولاً وقتی متوجه این آسیب می‌شویم که به‌صورت درد دندان یا لکه سیاهی خود را نشان دهد. اگر درد دندان شما از عفونت عصب باشد فقط متخصص درمان ریشه است که این مشکلات را می‌تواند رفع کند.

هنگامی‌که مینا دندان سیاه شود و زیبایی خود را از دست دهد دیگر به حالت اولیه باز نمی‌گردد و در این مرحله بهترین گزینه استفاده از لمینت سرامیکی است. امروزه یکی از ترندهای دنیای زیبایی، لبخند جذاب بوده که فقط با داشتن دندان‌های سفید و بی‌عیب‌ونقص ممکن است. امروزه دندانپزشکان زیادی در این راه فعالیت می‌کنند؛ ولی شما باید بدانید که مراجعه به یک پزشک بی‌تجربه فقط وقت و هزینه شما را صرف کرده و نتیجه دلخواه را در بر ندارد.

بنابراین، شما برای انجام لمینت دندان و داشتن لبخندی جذاب و دندان‌هایی سفید و بی‌عیب باید به متخصص لمینت سرامیک دندان مراجعه نمایید. در این مطلب از کلینیک تخصصی دندانپزشکی دکتر نوروزی، درباره لمینت سرامیکی و متخصص لمینت سرامیک دندان و ویژگی‌های آن توضیح داده‌ایم پس تا انتها با ما همراه باشید.

لمینت سرامیک دندان چیست؟

لمینت دندان یکی از خدمات دندانپزشکی است که سال‌های اخیر به‌شدت مورد استقبال افراد زیادی مخصوصاً جوانان قرار گرفته است. همین استقبال از لمینت دندان، سبب شده است که بسیاری از افراد برای انجام آن به دندانپزشکان غیرمتخصص مراجعه کنند و به همین دلیل نتیجه کار آن چیزی که انتظار داشتند نشود! در نتیجه حتماً لازم است به متخصص لمینت سرامیک دندان مراجعه نمایید.

دقت داشته باشید برای انجام لمینت سرامیک دندان باید سطح دندان‌ها کمی تراشیده شود؛ بنابراین اگر لمینت را توسط دندانپزشکی غیرمتخصص لمینت سرامیک دندان انجام دهید ممکن است نتیجه خوب نبوده و مجبور به انجام دوباره آن شوید. پس خوب دقت کنید و برای پیداکردن یک متخصص خوب برای انجام لمینت دندان به‌اندازه کافی تحقیق کنید.

لمینت سرامیکی از جمله بهترین روش‌های زیباسازی دندان است. اگر شما دندانی دارید که تغییر رنگ داشته یا فرسوده شده و ظاهر خوبی ندارد بهترین گزینه استفاده‌کردن از لمینت دندان است. لمینت دندان می‌تواند اعتماد به نفسی که بر اثر دندان‌های نامرتب ازدست‌داده‌اید به شما برگرداند. لمینت سرامیکی به قالب و لایه‌های نازکی از جنس سرامیک گفته می‌شود که هم‌رنگ دندان بوده و به‌صورت پوسته‌ای روی دندان‌های جلو را می‌پوشاند تا شکل و ظاهر آن را بهبود بخشد.

کاربرد لمینت سرامیک دندان

لمینت باعث زیبایی دهان و دندان می‌شود و از دندان در مقابل پوسیدگی محافظت می‌کند. این نوع روکش‌های دندان معمولاً جهت پوشاندن دندان‌های معیوب و یا شکسته استفاده می‌شوند. لمینت سرامیکی دندان به دلیل شباهت ظاهری آن با دندان‌های طبیعی و همچنین مقاومت بالا در برابر لکه‌ها، رنگ‌دهی، سایر خرابی‌های ظاهری، راحتی در تمیزی و طول عمر بالای آن محبوبیت زیادی در بین کسانی که به دنبال بهبود ظاهر دندان‌های خود هستند، دارد.

همچنین، نصب لمینت سرامیکی دندان نسبتاً ساده است و برای بسیاری از افرادی که به دنبال بهبود ظاهر دندان‌های خود هستند، یک راه آسان و مؤثر است. بااین‌حال، برای نگهداری از لمینت سرامیکی دندان، باید مراقبت‌های دندانی منظم و بهداشت دهان و دندان به طور مناسب رعایت شود. از لمینت سرامیک دندان، می‌توان برای طراحی لبخند نیز استفاده کرد. گزینه‌ای عالی جهت داشتن لبخندی سفیدتر و روشن‌تر است که به‌آسانی می‌تواند تا بیست سال ماندگاری داشته باشد.

اگر مشکلات زردی دندان یا پوسیدگی دندان دارید می‌توانید باتکیه‌بر یک دکتر متخصص ترمیم دندان با خیال راحت همه این مشکلات را رفع کرده و بعداً از لمینت‌های سرامیکی استفاده کنید. برعکس روکش‌های ونیر سنتی، طیف گسترده‌ای از بهترین لمینت‌های دندان در بازار موجود است و برای کسانی که دندان‌های کوچک‌تر، شکاف‌های جزئی یا تغییر رنگ در دندان دارند، لبخند بی‌نظیری به همراه خواهند داشت.

مزایای لمینت سرامیک دندان

لمینت سرامیکی دندان مزایای زیادی دارد که عبارت‌اند از:

  • بهبودبخشیدن به‌ظاهر دندان‌ها: لمینت سرامیکی دندان به شکل و ظاهر دندان‌ها کمک کرده و به‌گونه‌ای طبیعی‌تر و زیباتر آن‌ها را نشان می‌دهد. شما با استفاده از لمینت سرامیک دندان، می‌توانید دندان‌های خود را اصلاح‌کرده و لبخندی زیبا و جذاب داشته باشید.
  • مقاوم در مقابل لکه‌ها و رنگ‌پذیری: لمینت سرامیکی دندان دارای مقاومت بالایی در برابر لکه‌ها و رنگ است؛ بنابراین نگران لکه‌های دندان خود نباشید و می‌توانید با اطمینان بیشتری نوشیدنی‌ها و غذاهایی چون چای و قهوه و غذاهای رنگی را مصرف نمایید.
  • حفظ سلامت دندان: اجرای لمینت سرامیکی دندان به کاشت دندان نیازی نداشته و شما به تراشیدن دندان‌های سالم خود نیاز ندارید؛ پس، سلامت دندان‌های شما حفظ خواهد شد.
  • طول عمر طولانی: با مراقبت مناسب و بهداشت دهانی درست، لمینت سرامیکی دندان می‌تواند به مدت سال‌ها به دندان‌های شما کمک کند و از طول عمر طولانی برخوردار باشد.
  • نصب راحت و آسان و بدون نگهداری خاص: نصب لمینت سرامیک دندان روش آسان و سریعی است و به زمان زیادی نیاز ندارد. به‌علاوه، پس از نصب، شما به مراقبت و نگهداری خاصی نیاز نداشته و می‌توانید به زندگی روزمره خود بازگردید.

موارد استفاده از لمینت سرامیک دندان

  • جهت رفع سیاهی و تیرگی دندان‌ها
  • رفع به‌هم‌ریختگی و کجی دندان‌‌ها، در صورت شدید نبودن
  • جهت ترمیم لب‌پریدگی و شکستگی دندان‌ها
  • پوشاندن لکه‌های تیره به وجود آمده از نوشیدن قهوه، چای و… موجود در سطح دندان
  • مخفی‌کردن فضای خالی موجود بین دندان‌ها، مخصوصاً در دندان‌های جلویی

لمینت سرامیکی دندان مناسب چه کسانی است؟

لمینت‌های سرامیکی دندان برای افرادی مناسب است که به دنبال زیبایی ظاهری لبخند خود هستند. مخصوصاً برای کسانی که می‌خواهند رنگ، شکل، اندازه یا طول دندان‌های خود را تغییر دهند مناسب هستند. افرادی با شرایط زیر کاندیدای مناسبی برای انجام لمینت سرامیک دندان هستند.

  • افراد با دندان‌های تغییر رنگ داده شده: لمینت‌های سرامیکی دندان می‌توانند رنگ دندان‌هایی را که به دلیل عواملی مانند درمان ریشه، لکه‌های ناشی از تتراسایکلین یا سایر داروها، فلوراید بیش از حد، پرکردگی‌های رزین بزرگ یا دلایل دیگر تغییر رنگ داده‌اند، تغییر دهند.
  • افراد دارای دندان‌های ناهموار یا کج: لمینت‌های سرامیکی دندان می‌توانند ظاهر دندان‌های کج، ناهموار یا نامتعارف را اصلاح کنند.
  • افراد دارای فاصله بین‌دندانی: لمینت‌های سرامیکی دندان می‌توانند شکاف بین دندان‌ها را بپوشانند و آنها را یکدست‌تر و طبیعی‌تر نشان دهند.
  • افراد با لب‌پریدگی جزئی دندان و یا تغییر رنگ آن: لمینت‌های سرامیکی دندان گزینه‌ای عالی برای کسانی است که لب‌پریدگی‌های جزئی یا تغییر رنگ روی دندان‌های خود دارند. آنها سبک‌وزن هستند و نیازی به برداشتن مینای دندان زیادی ندارند

بااین‌حال، باید به این نکته مهم توجه نمود که لمینت سرامیکی دندان برای همه مناسب نیست. این روکش‌ها برای افرادی که دندان‌های ناسالم دارند به طور مثال، کسانی که دچار پوسیدگی یا بیماری لثه فعال هستند، دندان‌های ضعیف در نتیجه پوسیدگی، شکستگی، پرکردگی‌های بزرگ دندان یا برای افرادی که مینا کافی روی سطح دندان ندارند، انتخاب مناسب و خوبی نیستند.

علاوه بر این، اگر دندان‌های خود را به هم فشار می‌دهید یا می‌سایید، امکان دارد لمینت‌های سرامیکی برای شما مناسب نباشند. برای مشاوره در خصوص لمینت سرامیکی دندان توصیه می‌کنیم با متخصص لمینت سرامیک دندان صحبت کنید.

متخصص لمینت سرامیک دندان کیست؟

اگر بخواهیم به‌صورت تخصصی و منطبق بر رشته‌های موجود در حوزه دندانپزشکی صحبت کنیم، باید بگوییم که فردی دقیقاً با نام متخصص لمینت سرامیک دندان به‌صورت اختصاصی در دندانپزشکی وجود ندارد؛ بنابراین چرا می‌گویند که باید به متخصص لمینت دندان مراجعه کرد؟

در علم دندانپزشکی دو تخصص با نام‌های متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی و متخصص پروتزهای دندانی هر دو شخصی هستند که به طور تخصصی در زمینه لمینت دندان آموزش‌دیده و تجربه کسب کرده‌اند؛ بنابراین زمانی که به دنبال دکتر لمینت دندان هستید باید به یکی از این دو دندانپزشک متخصص مراجعه نمایید. داشتن تخصص در انتخاب دندانپزشک دارای اهمیت فراوانی است؛ ولی مهم‌تر از آن این است که تجربه هم باید چاشنی این دانش و تخصص شود.

فقط وقتی می‌توانید مطمئن شوید که لمینت سرامیکی شما مطابق انتظارتان خواهد بود که دکتر خود را از میان بهترین متخصصانی انتخاب کنید که تجربه کافی در این زمینه دارند. استفاده از بهترین ابزار، برخورد مناسب، داشتن مدارک معتبر و به‌روز و عضویت در مجامع معتبر علمی دنیا می‌تواند از جمله ویژگی‌هایی باشد که شما برای انتخاب یک متخصص باید در نظر داشته باشید.

بهترین متخصص لمینت سرامیک دندان

متخصص لمینت سرامیک دندان یا دندانپزشک تخصصی لمینت سرامیکی دندان، دندانپزشکی است که علاوه بر درمان‌های دندان‌پزشکی معمول، درمان‌های زیبایی دندان را نیز ارائه می‌دهد. این درمان‌ها شامل لمینت دندان، ونیر دندان، بلیچینگ دندان و ایمپلنت دندان می‌شوند. متخصص لمینت سرامیک دندان باید مهارت‌های فنی و تخصصی برای انجام این درمان‌های زیبایی دندان را داشته باشد. علاوه‌برآن باید با متریال و تجهیزات پیشرفته جهت انجام لمینت سرامیک دندان آشنا باشد و بتواند نظرات تخصصی در خصوص انتخاب روش‌های مختلف لمینت دندان و تعمیرات پس از لمینت را ارائه دهد.

مراجعه به بهترین متخصص لمینت سرامیک دندان می‌تواند تضمین کند که نه‌تنها با کمترین هزینه و در کمترین زمان به خواسته خود می‌رسید، بلکه می‌توانید اطمینان داشته باشد که همه چیز متناسب با ویژگی‌های ظاهری شما است؛ بنابراین باتوجه‌به دوری و نزدیکی یا دیگر شرایط خود به کلینیک تخصصی دندانپزشکی و متخصص مربوطه مراجعه کرده و برای زیباتر شدن لبخندتان آماده شوید.

ویژگی‌های بهترین متخصص لمینت سرامیک دندان

·         مهارت و تجربه متخصص پروتز‌های دندانی

مهارت از مهم‌ترین ویژگی‌های متخصص لمینت دندان است. همهٔ دندانپزشکان نمی‌توانند به‌خوبی لمینت دندان را انجام دهند. چراکه لمینت دندان حساسیت و ظرافت بالایی دارد. همچنین لمینت دندان از هزینهٔ زیادی برخوردار است؛ ازاین‌رو مهارت و تخصص دندانپزشک متخصص پروتز‌های دندانی اهمیت بالایی دارد. شکل و دندانه‌های افراد با یکدیگر متفاوت است؛ لذا اگر متخصص مربوطه سابقهٔ طولانی‌مدت در درمان لمینت را نداشته باشد، نمی‌تواند طراحی و ساخت لمینت را به شیوه اصولی انجام دهد.

·         اخلاق خوب و دلسوز بودن متخصص ددانپزشک

برای جذب بیمار و رضایت بیمار مراجعه‌کننده، تنها مدرک تحصیلی معتبر کافی نیست. اخلاق و ارتباط مؤثر متخصص مربوطه با بیمار تأثیر بسزایی در جذب بیمار دارد؛ لذا داشتن اخلاق خوب متخصص لمینت باعث می‌شود که بیمار در طی درمان آرامش داشته باشد. دلسوز بیمار بودن و ارائه طرح درمان درست به‌وسیله متخصص، بیمار را از پرداخت هزینه‌های بی‌دلیل می‌تواند باز دارد.

·         استفاده از شیوه‌های جدید دندانپزشکی

علم دندانپزشکی سالانه در حال بروز شدن است و تغییرات زیادی در شیوه‌های کارآمد درمان‌های زیبایی و ترمیمی ایجاد می‌شود؛ بنابراین بروز بودن متخصص لمینت دندان از اساسی‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی‌های یک متخصص لمینت دندان خوب است.

·         استفاده از متریال باکیفیت در دندانپزشکی

ساخت و طراحی لمینت دندان نیازمند متریال و مواد مصرفی است. متریال قابل‌استفاده در ساخت لمینت دندان دارای درجه‌های مختلف بوده و اگر متخصص مربوطه از متریال بی‌کیفیت استفاده کند، به‌مرورزمان مشکلات جدی را برای بیمار به وجود می‌آورد.

مراحل انجام لمینت سرامیک

  • مرحله اول: چکاپ اولیه از دندان‌های شما انجام می‌شود. ازآنجایی‌که لمینت برای همهٔ افراد مناسب نیست، پزشک مربوطه با معاینات اولیه در میابد که آیا این درمان برای فرد مناسب است یا خیر؟ در ادامه اگر فرد دچار بیماری‌های لثه باشد اول باید درمان التهاب لثه صورت‌گرفته و سپس لمینت انجام گیرد.
  • مرحله دوم: متخصص لمینت، دندان‌ها را برای چسباندن لایه‌های سرامیکی آماده می‌کند. به این شکل که مینا دندان خیلی کم تراشیده می‌شود. در حالت کلی اندازه تراشیدگی بین نیم تا یک و نیم میلی‌متر است، البته باید متذکر شویم که اندازه تراش بستگی به بررسی و تشخیص متخصص لمینت دندان دارد.
  • مرحله سوم: در این مرحله رنگ لمینت دندان توسط شخص بیمار با مشورت متخصص پروتز انتخاب می‌شود. برای انتخاب رنگ حتماً با متخصص لمینت مشورت کنید. چراکه انتخاب نادرست رنگ لمینت می‌تواند چهره شما را تحت‌تأثیر قرار داده و لمینت به شکل دندان‌های مصنوعی دیده شود.
  • مرحله چهارم: حال نوبت به قالب‌گیری می‌رسد. قالب‌گیری دندان به شیوه سنتی دیگر کاربردی ندارد و نیاز به دوربین دیجیتالی مخصوص دهان است که به‌وسیله این دستگاه از دندان‌های شما عکس‌های سه‌بعدی گرفته می‌شود. با استفاده از این تصاویر سه‌بعدی لمینت طراحی می‌شود. تا زمانی که لمینت آماده شود، لمینت‌های موقت بر روی دندان‌ها قرار می‌گیرد تا از تراشیدگی‌ها حفاظت شود.
  • مرحله پنجم: طی بازه زمانی 1 تا 2 هفته طرح لمینت در لابراتور دندانپزشکی طراحی و ساخته می‌شود. سپس در جلسه دوم مراجعه به کلینیک، لمینت ها توسط متخصص لمینت سرامیک دندان بر روی دندان‌ها چسبانده می‌شوند.

دکتر نوروزی؛ متخصص لمینت سرامیک دندان

لمینت یکی از بهترین روش‌ها برای زیبایی و ترمیم دندان‌ها است. اما باید توجه داشت که هر نوعی از لمینت‌های سرامیکی مناسب ما نیستند. برخی تنها برای زیبایی و تغییر رنگ دندان‌ها کاربرد دارند و برخی دیگر از لمینت‌های سرامیکی برای ترمیم دندان. در نتیجه باتوجه‌به نیاز و تشخیص دندانپزشک، لمینت مناسب انتخاب و بر روی دندان‌ها گذاشته می‌شوند.

بنابراین، برای انجام این روش زیبایی و ترمیمی باید به متخصص لمینت سرامیک دندان مراجعه نمایید که ما مراجعه به کلینیک تخصصی دندانپزشکی دکتر نوروزی را به شما پیشنهاد می‌دهیم چرا که دکتر نوروزی بهترین متخصص دندانپزشک زیبایی و ترمیمی در شمال تهران هستند. برای مشاوره رایگان با مطب دکتر مونا نوروزی با شماره تلفن 26203348-021 در تماس باشید.

 

به این مطلب رای دهید
5/5
  • ویدیو تست و بررسی خودرو 
انواع قطعات سیستم تعلیق خودرو های ایرانی + علائم خرابی

انواع قطعات سیستم تعلیق خودرو های ایرانی + علائم خرابی

:urlسیستم تعلیق خودرو های ایرانی سیستم تعلیق خودروهای ایرانی در...
5 تفاوت مهم استیم والت کد و گیفت کارت استیم که شما نمی دانید

5 تفاوت مهم استیم والت کد و گیفت کارت استیم که شما نمی دانید

تفاوت‌های استیم والت کد و گیفت کارت استیم   در...
کندن ناخن کاشت با سرکه

کندن ناخن کاشت با سرکه

اگر خدمات کاشت ناخ را انجام داده اید و الان...
دوره حسابداری چند ماه است

دوره حسابداری چند ماه است

همانطور که می دانید دوره های آموزش حسابداری یکی از...
بهترین ماشین طبیعت گردی کدام است؟ | معرفی 7 خودروی مناسب آفرود

بهترین ماشین طبیعت گردی کدام است؟ | معرفی 7 خودروی مناسب آفرود

همه ما در دامان مادر طبیعت پرورش یافته‎‌ایم و از...
معرفی لوازم یدکی تویوتا

معرفی لوازم یدکی تویوتا

تویوتا به عنوان یکی از پیشروان در تولید خودروهای با...
آموزش کباب زنی و تخته کاری در کرج

آموزش کباب زنی و تخته کاری در کرج

در این مطلب قصد داریم که تمامی آموزشگاه‌ های معتبر...
هر سیخ چنجه چند گرم است

هر سیخ چنجه چند گرم است

همانطور که می دانید کباب چنجه بعنوان یکی از محبوب...
  • شبکه های اجتماعی

گروه دنده خلاص را در شبکه اجتماعی دنبال کنید تا همیشه از آخرین اخبار ما مطلع باشید!

سایپا کوییک آر پلاس 1399

  • حجم موتور: 1503
  • شتاب: - ثانیه
  • قدرت: 87 اسب بخار
  • گشتاور: 128 نیوتن متر
  • 4 سیلندر
  • گیربکس: 5 دنده دستی
  • وزن: 1065 کیلوگرم