تفاوت رینگ پراید با تیبا | فرق لاستیک پراید با تیبا | تفاوت موتور تیبا و پراید

آیا لاستیک تیبا به پراید میخوره

5/5

امروز قصد داریم که برای شما از تفاوت رینگ پراید با تیبا صحبت کنیم اگر خودرو پراید داری و می‌خواهید تفاوت بین رینگ های پراید با تیبا را بدانید یا بلعکس اگر تیبا دارید و می خواهید تفاوت لینک ماشین خود با پراید را بدانید شک نکنید که این مقاله برای شما است به شما پیشنهاد می دهیم که تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با تفاوت رینگ پراید با تیبا آشنا کنیم.

تفاوت رینگ پراید با تیبا

فرق لاستیک پراید با تیبا

همانطور که میدانید بعد از خودرو پیکان پراید پرفروش ترین خودرو ایران شد اما قبل از آنکه پراید تولید داخلی شود نمونه کارهای کره ای این خودرو در دهه هفتاد در ایران آن اندازه شده اند در سال های اول اول یعنی دهه ۸۰ تولید پراید ایران آن آغاز شد ولی تیبا که آنرا به عنوان اولین و بهترین خودروی ملی سایپا شناخته شده است در سال ۸۷ بهره برداری شد این خودروی ملی ترکیبی از خودروهای ریو و ال ۹۰ و پراید است که یکی از علت های مقایسه کردن پراید و تیبا شباهت های بسیار زیاد این دو ماشین محسوب می‌شوند هر دوی این خودروها جزو ماشین هایی هستند که خرید آنها نسبت دیگر خودرو ها از نظر بودجه هزینه خیلی بهتر به حساب می آید یعنی شما می توانید با مبلغ کم صاحب یکی از این دو خود را شوید.
اما با وجود تفاوت های مختلف این خودرو ظاهری زیبا دارند که ارتفاع و طول و عرض خودروی تیبا پیشتر از از پراید است.
اما سایز رینگ هر دو با یکدیگر برابر هستند.
و همچنین رینگ فابریک هر دو خودرو بر روی یکدیگر قابل استفاده می باشند و هر دوی این خودرو از رینگ های ۱۳ اینچی استفاده می کند.

پیشنهاد ویژه : شما میتواند مقاله سایز لاستیک ساینا را مطالعه کنید.

فرق لاستیک پراید با تیبا

تفاوت موتور تیبا و پراید

در جواب این سوال باید بگوییم که همانطور که در بالا توضیح دادم شاید بله میخورد اما تفاوت های بسیار زیادی بین خودروهای سایز لاستیک پراید و تیبا وجود دارد که یکی از آنها توان موتورهای هر خودرو می باشد، موتور تیبا ۱۵۰۰ سی سی می باشد که از موتور پراید قوی تر و بهتر است است که این موضوع سبب می شود که شتاب تیبا خیلی بهتر از پراید است و شتاب پراید کندتر از تیبا میباشد.
خودرو تیبا از نظر بدنه و ایمنی خیلی بهتر از پراید است لازم به ذکر است که پراید هم ایمنی و امنیت خوبی دارد.
این خودروها به ترمز ABS و۲ ایربگ مجهز است است و همچنین مزیت های بیشتری این خودرو بهتر از پراید دارد.

تفاوت موتور تیبا و پراید

آیا لاستیک تیبا به پراید میخوره

همچنین لازم به ذکر است که لاستیک های فابریکی بر روی این خودرو ها استفاده می شوند از نظر اندازه و رنگ ها با هم یک سایز برابر دارند چند و سایز اصلی آن ها که سایز فابریک می باشد سایز ۱۷۵ اما بعضی از کاربران این خودرو به دلیل علایق شخصی از لاستیک پهن تر استفاده می کنند که جلوه بهتری دارد.
این نکته را به یاد داشته باشید که موقع خرید لاستیک برای این دو خودرو لاستیکی به جز سایز فابریک خودرو سراغ لاستیک های باریک تر نروید زیرا به ماشین آسیب می رساند.

پیشنهاد ویژه : شما میتواند مقاله اگزوز پراید را مطالعه کنید.

سایز لاستیک فابریک خودرو میتواند حداکثر فشار متحمل روی خود را تحمل کند و همچنین در صورتی که پهنای لاستیک از مقدار اندازه استاندارد کارخانه بیشتر باشد امکان بالایی از پارگی لاستیک و همچنین وارد شدن آسیب های جانی و مالی بسیار سخت و زیادی به وجود می آید همچنین باید در هنگام خرید لاستیک پهن برای این دو خودرو دقت زیادی داشت زیرا لاستیک پهن اگر از حد استاندارد که تعیین شده است بیشتر باشد موجب گیر کردن لاستیک به بدن و گیر خودرو میشود و باعث ایجاد خطراتی ایجاد می کند.
البته لازم به ذکر است که استفاده از لاستیک سایز ۱۸۵ برای این دو خودرو میتواند مناسب باشد چرا چون که از حالت فابریکی تا حدود کمی پهن تر است و همچنین همانطور که درقبل توضیح داده شد مزایای این نوع لاستیک پهن زیباتر کردن ظاهر خودرو است مانند لاستیک ۲۰۵.

آیا لاستیک تیبا به پراید میخوره
شما می توانید که لاستیکهای خودروهای تیبا و پراید را از انواع برندهای ایرانی و خارجی تهیه و استفاده نمایید که این نوع خودروها به صورت دیفالت معمولا با لاستیک بارز از سوی کارخانه به خریداران این خودرو توزیع می شود اما می‌توانید که با مارک های مختلف مثل کویر تایر و یزد تایر از انواع لاستیک تیبا به پراید میخوره های ایرانی و یا لاستیک های خارجی که از برندهای هانکوک و لاستیک میشلن که از نمونه های خارجی و عالی هستند می توانید استفاده نمایید و نکته مهمی که وجود دارد این است اگرچه لاستیک های ایرانی و خارجی تفاوت های بسیار زیادی دارند اما در هنگام خرید هر کدام از این لاستیک تیبا به پراید میخوره ها قیمت آنها نیز با هم متفاوت است و قیمتهای لاستیک ایرانی و خارجی با هم فرق می کند و لاستیک های خارجی به دلیل بالا بودن قیمت ارز و همچنین هزینه های حمل و نقل آنها آنها بسیار زیاد است.
در بالا توضیح داده شود خودروهای سایز لاستیک پراید و تیبا جزو ارزان قیمت ترین خودرو در کشور محسوب می‌شود که شاید انداختن لاستیک های گران برای این نوع خودرو مناسب نباشد.

پیشنهاد ویژه : شما میتواند مقاله سایز رینگ 207  را مطالعه کنید.

شما میتوانید که برای ارتباط باما با شماره های درج شده در سایت یا با پشتیبانی آنلاین ما در سایت ارتباط بگیرید.

مرسی از شما دوستان که تا آخر این مقاله با ما همراه بودید شما میتوانید که برای خواندن مقاله های بیشتر به بخش مقالات مراجعه کنید.

پیشنهاد مطالعه

تفاوت رنیگ 14 با 15

لاستیک 165 برای پراید بهتره یا 175

هزینه رنگ کامل خودرو 405 به چه صورت است

لاستیک 205 برای 206

به این مطلب رای دهید
5/5
  • ویدیو تست و بررسی خودرو 
ورق گالوانیزه را از کجا بخریم؟

ورق گالوانیزه را از کجا بخریم؟

ورق گالوانیزه به عنوان یکی از مواد اولیه پرکاربرد در...
بورس لاستیک تهران : بازار لاستیک تهران کجاست؟

بورس لاستیک تهران : بازار لاستیک تهران کجاست؟

در این مقاله به معرفی بازار لاستیک تهران یا به...
متخصص لمینت سرامیک دندان

متخصص لمینت سرامیک دندان

دندان‌ها یکی از اجزای بسیار مهمی هستند که بیشتر ما...
درخشش دندان ها با کلینیک دندانپزشکی سریتا

درخشش دندان ها با کلینیک دندانپزشکی سریتا

طبعا همه ما دوست داریم دندان‌هایی سفید و درخشان داشته...
بورس شمش گلدن ارت ( خانی )

بورس شمش گلدن ارت ( خانی )

اگر به دنبال سرمایه گذاری در حوزه طلا هستید، حتما...
تفاوت ژیماستیک اقایان و بانوان

تفاوت ژیماستیک اقایان و بانوان

تفاوت‌های اساسی بین ژیمناستیک اقایان و بانوان از جوانب چندگانه‌ای...
سرقت مسلحانه در خیابان صدر

سرقت مسلحانه در خیابان صدر

در این مقاله، سعی داریم نگاهی دقیق به مسئله امنیت...
خواباندن مرغ در سس خردل

خواباندن مرغ در سس خردل

همانطور که می دانید جوجه کباب یکی از لذیذترین و...
  • شبکه های اجتماعی

گروه دنده خلاص را در شبکه اجتماعی دنبال کنید تا همیشه از آخرین اخبار ما مطلع باشید!

سایپا کوییک آر پلاس 1399

  • حجم موتور: 1503
  • شتاب: - ثانیه
  • قدرت: 87 اسب بخار
  • گشتاور: 128 نیوتن متر
  • 4 سیلندر
  • گیربکس: 5 دنده دستی
  • وزن: 1065 کیلوگرم