تعمیرگاه گیربکس لیفان

5/5

تعمیرگاه گیربکس لیفان باید دارای افرادی ماهر و کارآزموده در حوزه تعمیر گیربکس باشد که بتوانند گیربکس شما را بدون آسیب دیدن سایر اجزای داخلی، از خودرو خارج کنند و پس از بررسی و تعمیر گیربکس را در سر جای خود متصل کنند. تعمیر گیربکس لیفان با توجه به اینکه گیربکس این خودرو از نوع اتوماتیک است، یکی از خدمات معمول این خودرو به شمار می‌رود.

اهمیت روغن گیربکس لیفان

توانایی گیربکس در انتقال نیرو از موتور به روسازی را می‌توان به سیال آن نسبت داد. در همین راستا، مبدل گشتاور متکی به مایع گیربکس اتوماتیک (ATF) برای تشکیل یک مدار هیدرولیکی است که آن را قادر می‌سازد نیروی چرخشی بین موتور و گیربکس را منتقل کند.

ازآنجایی‌که انتقال برای مدت طولانی کار می‌کند، تمایل به ایجاد گرما دارد. بااین‌حال، مایع به جذب این گرما کمک می‌کند و گرما را از طریق رادیاتور خارج می‌کند. این مایع به کاهش لغزش یا تمایل به بروز آن کمک می‌کند.

به‌طورکلی، مایع گیربکس، اجزای داخلی خودرو را قادر می‌سازد تا به‌خوبی کار کنند. این در این واقعیت مشهود است که وقتی کم می‌شود، این اجزا می‌توانند فرسوده شوند و حتی به سطحی برسند که غیرقابل تعمیر باشند.

علائم روغن گیربکس لیفان کم

در زیر به علائم گیربکس پایین اشاره‌شده است که باعث می‌شود درزمانی که مایع کم است به رانندگی ادامه ندهید. چندین کاربر پرسیده‌اند که آیا نور مایع انتقال کم وجود دارد که به‌سرعت به آن‌ها اطلاع دهد که زمان پر کردن مجدد فرارسیدهاست.

درحالی‌که هیچ بله یا نه آشکاری برای آن وجود ندارد، بااین‌وجود، مراقب بودن برای این علائم قابل‌توجه می‌تواند در زمان، انرژی و هزینه شما برای تعمیر قطعات خودرو صرفه‌جویی کند. این موارد عبارت‌اند از

    • چراغ هشدار.
    • گرمای بیش‌ازحد انتقال.
    • مشکل در تعویض دنده.
    • نشت مایع گیربکس.
    • تولید صداهای غیرمعمول
    • مشکلات لغزش گیربکس
  1. انتقال بیش‌ازحد گرم

اگر گیربکس شما شروع به گرم شدن بیش‌ازحد کرد، این نشانه واضحی است که مشکلی درراه است. اگر گیربکس خودرو درنتیجه این انتقال ناکارآمد مایع از کار بیفتد، تعجب‌آور نخواهد بود. این به این دلیل است که سیال به روان کاری قطعات برای کاهش اصطکاک کمک می‌کند.

از سوی دیگر، توصیه می‌شود دمای مایع شما نباید از 200 درجه بالاتر برود زیرا بر عملکرد خودرو نیز تأثیر منفی می‌گذارد. همچنین دمای زیر را در نظر بگیرید که می‌تواند به گیربکس آسیب برساند:

    • 220 درجه: لاک روی قطعات فلزی شروع به تشکیل شدن می‌کند.
    • 240 درجه: مهروموم شروع به سفت شدن می‌کند.
    • 260 درجه: کلاچ‌ها و باندهای انتقال شروع به لیز خوردن می‌کنند.
    • 295 درجه: نیاز فوری به تماس با کامیون یدک‌کش.
  1. مشکل در تعویض دنده

مشکلات خودرو همچنین می‌تواند ناشی از تعویض سخت ناگهانی دنده‌ها باشد. درحالی‌که این علامت ممکن است در گیربکس‌های دستی رایج باشد که به‌اصطلاح “علائم مایع گیربکس دستی کم” منجر شده است، نمی‌توان گفت که تعویض دنده سخت در خودروهای اتوماتیک امکان‌پذیر نیست. مشکل در تعویض دنده در اتومات ها زمانی مشهود است که خودرو در مقایسه باحالت کارکرد خود درگذشته شتاب کمتری داشته باشد.

  1. نشت روغن گیربکس

یکی دیگر از نشانه‌های کم بودن مایعات یا ATF پایین، نشت مایع گیربکس است. با انجام بررسی‌های مکرر زیر خودرو و همچنین محفظه موتور، می‌توانید متوجه نشت مایع از خودروی خود شوید. نشت رنگ قرمز روشن به شما می‌گوید که چیزی درست نیست.

حتی بدتر اگر رنگ تیره داشته باشد و بوی سوختگی بدهد، نیاز به کمک فوری وجود دارد. به این دلیل است که اگر نشتی بدون مراقبت رها شود، محتوای بیشتری تخلیه می‌شود، که بر نحوه روغن‌کاری اجزای داخلی تأثیر می‌گذارد. مایع کمتر در برخی مواقع باعث ایجاد سروصدا در هنگام جابجایی خودرو بین دنده‌ها می‌شود و می‌تواند آن را یک‌قدم جلوتر ببرد تا به مجموعه جدیدی از دنده‌ها به‌عنوان جایگزین نیاز داشته باشید.

  1. تولید صداهای غیرمعمول

وسایل نقلیه قرار است بدون سروصدا کار کنند، اما اگر مایعات شما کم شده باشد ممکن است این‌طور نباشد. این بدان معناست که باندها و کلاچ‌ها به دلیل مالش دادن به یکدیگر به‌خوبی روغن‌کاری نمی‌شوند.

به‌طور مشابه، اگر یک مبدل گشتاور انتقال شل وجود داشته باشد، می‌تواند منجر به تولید نویز نیز شود که ممکن است شبیه به یک ضربه ریتمیک باشد. همچنین صدای تق‌تق سنگ زنی وجود دارد که در حالت خنثی شنیده می‌شود و این نشانه‌ای از مایع انتقال کم است. هر یک از این صداها نیاز به بررسی انتقال برای جلوگیری از مشکلات بعدی دارد.

  1. مشکلات لغزش گیربکس

همگام‌سازی ضعیف بین خودرو و موتور می‌تواند باعث لغزش گیربکس شود. این‌زمانی است که یک‌دنده درگیر می‌لغزد و به‌این‌ترتیب، در حالت انتخاب‌شده باقی نمی‌ماند. آنچه در اینجا اتفاق می‌افتد این است که سرعت موتور بدون واکنش خود خودرو افزایش می‌یابد.

درنتیجه، نباید آن را نادیده گرفت زیرا می‌تواند باعث ایجاد مشکل در درگیری دنده شود. این و بسیاری موارد دیگر باعث می‌شود رانندگی با مایع گیربکس پایین توصیه نشود. مشکل دیگر تجمع باقی‌مانده در سیال است که می‌تواند جریان آزاد سیال را به تأخیر بیندازد.

  1. چراغ هشدار

سریع‌ترین راه برای تشخیص مشکل در خودروی شما این است که به ” چراغ بررسی یا چک موتور ” توجه داشته باشید و اگر به شما اطلاع می‌دهد که ممکن است یک مشکل جزئی وجود داشته باشد. حتی اگر به نظر می‌رسد خودرو در وضعیت خوبی قرار دارد، این دلیل کاملی نیست که هیچ مشکلی درجایی وجود ندارد، به همین دلیل است که باید به اعلان نور اهمیت داده شود.

از سوی دیگر، اگر این تنها نشانه مشهود باشد، ممکن است جای نگرانی نباشد زیرا برخی از مشکلات چراغ موتور بررسی ممکن است به سیستم‌های ضد آلودگی مربوط باشد. این بدان معناست که خودرو همچنان می‌تواند بدون توقف درحرکت باشد. بااین‌حال، اگر در هنگام چشمک زدن چراغ بویی احساس شد و صدایی شنیده شد، بهتر است خودرو را متوقف کرده و به نزدیک‌ترین تعمیرگاه خودرو ببرید.

اگر خودروی لیفان شما دارای یکی از علائم ذکر شده در بالا مبنی بر نیاز به روغن گیربکس است، باید تأیید کنید که مقصر در واقع یک مایع کم یا زباله در روغن است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که با استفاده از یک میله اندازه گیری سطح روغن را با سطحی که در دفترچه راهنمای خودرو مشخص شده است، بررسی کنید.

استفاده از دیپ استیک را می‌توان به صورت ماهانه انجام داد. یک راه دیگر برای انجام معاینه این است که مشخص شود رنگ مایع تغییر کرده است یا بوی بدی دارد. در نهایت، اگر رنگ مایع به قهوه ای یا مشکی تغییر کرد و بوی سوختگی بیش‌ازحد داشت، می‌توانید آن را تغییر دهید.

هر یک از علائم باید در اولویت قرار گیرند و در صورت مشاهده یک یا چند مورد، باید از یک مکانیک کمک حرفه ای بخواهید. آنها در موقعیت مناسبی خواهند بود تا به شما کمک کنند و ماشین شما را دوباره به وضعیت خوبی برسانند.

این نشانه ها را نادیده نگیرید یا به امید اینکه بتوانید وسیله نقلیه را تا پایان هفته یا ماه ها مدیریت کنید، معطل نکنید. هرچه گیربکس لیفان شما زودتر بررسی و تعمیر شود هزینه های نهایی و زمان مورد نیاز برای تعمیر کمتر خواهند بود.

علائم روغن گیربکس لیفان کم

خرابی گیربکس به دلیل مبدل گشتاور و مشکلات کلاچ

مبدل‌های گشتاور می‌توانند بیشتر از حد انتظار باعث آسیب انتقال شوند. بلبرینگ‌های سوزنی در مبدل گشتاور آسیب می‌بینند. اگر این اتفاق بیفتد، دنده‌ها شروع به ایجاد صداهای عجیب‌وغریب در طول انتقال می‌کنند.هنگامی‌که خودرو در حالت خنثی است، این صداها را نخواهید شنید.

یکی دیگر از قطعاتی که می‌تواند منجر به خرابی گیربکس شود، کلاچ است. یک کلاچ در داخل گیربکس قرار دارد و ممکن است گیر کند. گیرکردن کلاچ می‌تواند مشکلات متعددی را ایجاد کند که بر سایر قسمت‌ها تأثیر منفی می‌گذارد.

کلاچ گیرکرده می‌تواند شیر برقی‌ها را قفل کند و باعث اشتباه محاسباتی در مایع گیربکس در مبدل گشتاور شود. این مشکلات را می‌توان با مسائل کم مایع اشتباه گرفت زیرابه نظر می‌رسد یکسان هستند. مشکل کلاچ می‌تواند باعث لرزش شدید خودرو و گرمای زیاد در گیربکس شود.

خرابی مربوط به شیر برقی

شیر برقی جزء مهمی از گیربکس خودروی شما هستند. جریان مناسب سیال در داخل گیربکس را تضمین می‌کند. اگر شیر برقی مطابق با آن عمل نکند، ماشین شما حتی روشن نمی‌شود.

شیر برقی‌ها به دلایل متعددی ممکن است از کار بیفتند که رایج‌ترین آن‌ها خرابی باتری است. هنگامی‌که باتری انرژی کافی برای شیر برقی فراهم نمی‌کند، آن‌ها نیز به‌نوبه خود نمی‌توانند احتراق را تحریک کنند.

ممکن است باعث خرابی دنده یا مشکلاتی مانند مشکل در تعویض دنده یا احساس کشیدن در هنگام تعویض دنده شود.تعویض دنده خشن و نامنظم می‌شود که منجر به احساس سنگی یا لرزش می‌شود.

برای جلوگیری از این مشکل، مطمئن شوید که شیر برقی از باتری بهینه برخوردار است. گیربکس خودروی شما از روغن باکیفیت برای حفظ عملکرد بی‌عیب و نقص استفاده می‌کند.در صورت مواجه‌شدن با مشکل گیربکس، خودروی خود را به تعمیر و نگهداری ببرید و در اسرع وقت آن را تعمیر کنید.

مراقبت از خرابی گیربکس لیفان

  1. از بکسل کردن بارهای خیلی سنگین خودداری کنید

قبل از یدک کشی مطمئن شوید که از حد مجاز وزن توصیه‌شده برای وسیله نقلیه خود تجاوز نکنید، حتی زمانی که وسیله نقلیه شما برای یدک کشی در نظر گرفته‌شده است. برخی از خودروها برای یدک کشی ساخته نشده‌اند، بنابراین آن خودروها باید از یدک کشی سنگین خودداری کنند. هنگامی‌که گیربکس از حد مجاز وزن خود فراتر می‌رود، ممکن است به دلیل فشار بیش‌ازحدی که به گیربکس وارد می‌کند، گیربکس را بیش‌ازحد گرم کند.

  1. با سرعت‌بالا رانندگی نکنید

رانندگی با سرعت‌بالا دلیل بسیاری از گیربکس‌های آسیب‌دیده است. هنگامی‌که افراد دنده را با دورهای بالا تعویض می‌کنند یا شتاب زیادی می‌گیرند، ممکن است به گیربکس آسیب جدی وارد شود. بهتر است با شتاب متوسط ​​رانندگی کنید، نه خیلی سریع یا خیلی کند.

  1. قبل از تعویض دنده کاملاً متوقف شوید

شما می‌توانید با تعویض دنده درحالی‌که وسیله نقلیه شما هنوز در حال حرکت است، آسیب بدی به دنده‌های خود وارد کنید. عجله برای تغییر دنده از دنده به عقب یا رانندگی به دنده ممکن است ترک‌خورده یا بریدگی دنده یا در موارد شدید باعث انفجار دنده شما شود. یک‌دنده خراب می‌تواند با واردکردن قطعات درون گیربکس آسیب بیشتری وارد کند که به‌نوبه خود ممکن است انتقال را به‌طور کامل خراب کند.

  1. تعمیر و نگهداری منظم خودرو

به‌راحتی می‌توان از تعمیر و نگهداری منظم خودرو صرف‌نظر کرد، اما انجام این کار ممکن است باعث آسیب دیدن موتورها و گیربکس‌ها شود.  مراقب سیستم خنک‌کننده خودرو و گیربکس خود باشید، اگر مایع خنک‌کننده شما خیلی کم شود می‌تواند موتور و گیربکس شما را بیش‌ازحد گرم کند. اگر به نظر می‌رسد ماشین شما متفاوت عمل می‌کند، مانند مشکل در تعویض دنده یا دور در دقیقه، آن را به تعمیرگاه بیاورید تا در اسرع وقت بررسی شود. نادیده گرفتن مشکلات کوچک ممکن است مشکلات جدی‌تری ایجاد کند.

تعمیرگاه تخصصی لیفان

تعمیر خودروهای لیفان به دانش و مهارت بالایی نیازمند است، تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک دشتی به‌عنوان یکی از مراکز تخصصی در حوزه تعمیر گیربکس لیفان شناخته می‌شود. مهارت بالا استادکاران، ابزار و دستگاه‌های روز دنیا، ارائه خدمات با پشتیبانی و ضمانت تنها بخشی از مزیت‌های تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک دشتی نسبت به سایر مراکز تعمیر گیربکس لیفان در ایران هستند.

بررسی رایگان خودرو

بررسی و عیب‌یابی اولیه گیربکس لیفان شما در تعمیرگاه و توسط کارشناسان ما به‌صورت کاملاً رایگان انجام می‌شود شما می‌توانید برای دریافت خدمات مشاوره رایگان همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مقرون‌به‌صرفه

با توجه به اینکه تیم تعمیرات گیربکس ما در حوزه گیربکس لیفان حرفه‌ای و متخصص هستند تعمیرات گیربکس خودروی شما بالاترین کیفیت و بودن ذره‌ای مشکل و اختلال ایجاد می‌شود به همین دلیل نیازی به هزینه‌های چندباره برای تعمیر گیربکس نیست.

خدمات ارائه‌شده تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک دشتی برای خودرو لیفان عبارت‌اند از:

تعویض روغن گیربکس

سرویس دوره‌ای گیربکس

تعویض واشر سر سیلندر

تعویض شیر برقی

تعویض چرخ‌دنده‌های داخلی گیربکس

بررسی سیستم برقی گیربکس

تست و عیب‌یابی

بررسی جاده‌ای گیربکس

تعویض کامل گیربکس

جایگزینی قطعات داخلی گیربکس

پشتیبانی

تمامی قطعات مورداستفاده در تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک دشتی برای جایگزینی در خودروی لیفان شما در صورت نیاز اصل و تولید خود برند هستند، روغن گیربکس مورداستفاده در خودرو نیز اصل است، در تعمیرگاه ما قطعات کپی و بی‌کیفیت و روغن‌های گیربکس آلوده و خراب جایی ندارند.

هادی دشتی: 09124053117

وبسایت: gearboxdashti.com

به این مطلب رای دهید
5/5
  • ویدیو تست و بررسی خودرو 
دانلود فیلم کمدی روز موش خرما

دانلود فیلم کمدی روز موش خرما

نام فیلم : Groundhog Day ژانر (موضوع) : درام، فانتزی،...
چراغ استخری چیست و چه کاربردی دارد؟

چراغ استخری چیست و چه کاربردی دارد؟

چراغ استخری یکی از عناصر اساسی و جذاب در طراحی...
بهترین آپشن های خودرو در سال 1403 چه آپشن هایی است؟

بهترین آپشن های خودرو در سال 1403 چه آپشن هایی است؟

در عصری که تکنولوژی با سرعت بی‌سابقه‌ای در حال تغییر...
بورس سکه بهار آزادی گلدن ارت ( خانی )

بورس سکه بهار آزادی گلدن ارت ( خانی )

بورس سکه بهار آزادی گلدن ارت...
ورق گالوانیزه را از کجا بخریم؟

ورق گالوانیزه را از کجا بخریم؟

ورق گالوانیزه به عنوان یکی از مواد اولیه پرکاربرد در...
بورس لاستیک تهران : بازار لاستیک تهران کجاست؟

بورس لاستیک تهران : بازار لاستیک تهران کجاست؟

در این مقاله به معرفی بازار لاستیک تهران یا به...
متخصص لمینت سرامیک دندان

متخصص لمینت سرامیک دندان

دندان‌ها یکی از اجزای بسیار مهمی هستند که بیشتر ما...
درخشش دندان ها با کلینیک دندانپزشکی سریتا

درخشش دندان ها با کلینیک دندانپزشکی سریتا

طبعا همه ما دوست داریم دندان‌هایی سفید و درخشان داشته...
  • شبکه های اجتماعی

گروه دنده خلاص را در شبکه اجتماعی دنبال کنید تا همیشه از آخرین اخبار ما مطلع باشید!

سایپا کوییک آر پلاس 1399

  • حجم موتور: 1503
  • شتاب: - ثانیه
  • قدرت: 87 اسب بخار
  • گشتاور: 128 نیوتن متر
  • 4 سیلندر
  • گیربکس: 5 دنده دستی
  • وزن: 1065 کیلوگرم