سایت های تست سرعت سایت

سایت های تست سرعت سایت

5/5

یکی از مسائلی که می تواند تعداد کاربرانی که وارد سایت تان میشوند را کاهش دهد سریعتر لود شدن صفحات سایت رقبا و کند بودن سایت شماست. در این مقاله می خواهیم به شما انواع ابزار تست سرعت سایت ایرانی و خارجی را معرفی کنیم و روش هایی که می توانید برای بالا بردن سرعت سایت تان استفاده کنید را به شما آموزش دهیم.

اگر میخواهید به صورت اصولی سئو تکنیکال، داخلی و خارجی را با تدریس برترین اساتید سئو کشور یاد بگیرید و مدرک فنی حرفه ای دریافت کنید و از مهارت های آموخته خود کسب درآمد داشته باشید، می توانید برای شرکت در کلاس آموزش سئو آموزشگاه آریا تهران به نشانی سایت www.aryatehran.com مراجعه کنید و یا از طریق شماره تماس های 02166919634 الی 7 با همکاران تماس بگیرید و اطلاعات لازم را کسب نمایید.

اهمیت تست سرعت سایت

همون‌طور که گفتم، یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که می‌تونه باعث بشه یه سایت بازدیدکننده کمتری داشته‌باشه، کندی سرعت لود شدن اون سایته. سرعت سایت و روش بارگیری اون یه عنصر مهم توی مسیر موفقیت یه وب‌سایت هست و همیشه باید به فکر تست سرعت سایت خودتون باشید.

از طرفی یکی از فاکتورهای مهم در سئو سایت، سرعت سایت بوده و هست. گوگل رسما اعلام کرد که بهینه بودن سرعت وب‌سایت توی افزایش رتبه سایت بین نتاریج جستجو تاثیرگذار هست. این موضوع اینقدر برای گوگل مهمه که پروژه AMP رو حمایت کرد و سعی می‌کنه تا در بین سایت‌ها AMP رو فرهنگ‌سازی بکنه. همینطور بارگذاری سریع وب‌سایت توی افزایش نرخ تبدیل هم تاثیرگذاره. در پست GTMetrix چیست در مورد اهمیت سرعت یه وب‌سایت از نگاه گوگل بیشتر صحبت کردیم.

تست سرعت سایت چه کمکی به ما می کند

تا اینجای کار دیدیم که تست سرعت سایت قرار است برای ما چه کارهایی را انجام دهد و ما باید چه مواردی را از آن انتظار داشته باشیم. در این مورد باید بگوییم که این تست ها به این صورت عمل نمی کنند که ما سایت خود را به آنها تحویل دهیم و آنها به ما بگویند که سرعت سایت شما پایین است یا سرعت سایت شما بالا است. وقتی که تست سرعت سایت را روی یک سایت انجام دهید، معیار های زیادی وجود دارند که به شما ارائه شده و در واقع نتیجه ای که شما با آن مواجه هستید یک نتیجه عددی با معیار های مختلف است.

معیار های متعددی در خواب تست سرعت سایت به شما بازگردانده می شود که می توان از آنها موضوعات مختلفی را درک کرد. یکی از این معیار ها این است که سایت شما در چه مدت زمانی برای کاربر نمایش داده می شود و در واقع باید گفت که سطحی ترین و اولین چیزی است که ما از تست سرعت سایت خود در می یابیم. این موضوع می تواند یکی از مهمترین موضوعاتی باشد که درگیر آن هستیم اما اگر بخواهیم بگوییم که در واقع هدف اصلی از تست سرعت سایت چیست می توان گفت که این کار به این منظور انجام می شود که ما بدانیم مشکلات سایت ما از کجا می باشد و برای اینکه این مشکلات را برطرف کنیم لازم است چه کارهایی را انجام دهیم.

تست سرعت سایت یکی از مواردی است که در صورتی که شما بتوانید آن را تفسیر کنید به نتایج  عالی دست پیدا می کنید. در واقع وقتی که شما تست سرعت سایت را انجام دهید، معیار های مختلفی وجود دارند که می توان به سراغ آنها رفت.  در ادامه به صورت معمول بعضی از این معیار ها که می توانند به ما کمک کنند تا یک سایت سریع داشته باشیم و ارزیابی ها را برای ما انجام می دهند را معرفی خواهیم کرد:

  • معیار های وابسته به زمان
  • وضعیت کدهای سایت
  • درخواست های منطقه ای مختلف

برای آن که بتوانید سایت تان را در کلمات کلیدی به رتبه های برتر برسانید باید بهترین شرکت سئو را پیدا کنید تا با خیالی آسوده سایت شما رد سریع ترین زمان به صفحه اول گوگل برسد. با مراجعه به صفحه بهترین شرکت سئو سایت در تهران میتوانید خدمات تخصصی سئو سایت را با قیمتی استثنایی دریافت کنید.

معیار های وابسته به زمان

یکی از مهمترین انواع معیار ها که اصلا ما مقاله خود را هم با آنها شروع کردیم، معیار های وابسته به زمان هستند. در این رابطه باید گفت که تست سرعت سایت می تواند معیار های مختلف زمانی را برای ما داشته باشد. به عنوان مثالی از این موارد می توان این زمان ها را معرفی کرد که هر کدام از آنها به یک منظور ارائه می شوند.

  • TTFB یا همان Time to first byte
  • Time to Interactive
  • Largest Contentful Paint
TTFB یا همان Time to first byte

این معیار که یکی از معیار های اصلی در زمان می باشد مدت زمانی است که طول می کشد تا سرور اولین پاسخ را به ما بدهد. در صورتی که با سایت کند طرف باشیم که این زمان زیاد باشد، مشکل از سروری است که سایت روی آن قرار گرفته است. در غیر اینصورت باید در جای دیگری به دنبال آن بگردیم که چرا سایت کند است.

Time to Interactive

این زمان، مشخص کننده این است که اولین مطالب قابل استفاده از سایت ما که می تواند به کاربر ارائه شود و نشان می دهد که سایت ما برای کاربر چیزی دارد و می توان آن را به کاربر داد در چه زمانی نمایش داده می شود. در صورتی که این زمان را بتوان به ۳ ثانیه رساند می توانیم بگوییم که سایت ما از نظر سرعت مشکلی ندارد.

Largest Contentful Paint

این زمان تعیین می کند تا چه زمانی طول می کشد که بزرگترین محتوایی که روی صفحه قرار دارد لود شود و در واقع لود شدن محتوایی که از سایت کامل شده بود به صورت کامل تکمیل شود. در صورتی که این زمان بالا باشد یعنی تصاویری که روی سایت خود دارید بهینه نیست و باید به سراغ روش هایی برای بهینه کردن آنها بروید.

در کل می توان گفت معیار های زیادی را برای این بخش ارائه کرد که بسته به اینکه شما از چه ابزار هایی برای تست سرعت سایت خود استفاده کرده باشید می توانند متفاوت باشند و اسامی آنها کمی فرق کند اما معیار های آنها همین است و معمولا این موارد را ارائه می کنند.

وضعیت کدهای سایت

یکی دیگر از مواردی که در تست سرعت سایت می تواند بسیار حیاتی باشد این است که کدهای CSS و همینطور JS های سایت شما به چه صورتی عمل می کنند. در تست سرعت سایت این کدها بررسی شده و در مواقعی بعضی از کدها که می توانند عملکرد سایت شما را مختل کنند شناسایی و به شما اعلام می شود. همه ما می دانیم که بعد از مدتی که از فعالیت سایت می گذرد و قابلیت های مختلف به آن اضافه می شود، JS های درون صفحات زیاد شده و خیلی از آنها می توانند در کار سایت اختلال ایجاد کنند. کاری که این بخش از ابزار های تست سرعت سایت انجام می دهند این است که کد ها را برای وجود چنین مواردی پیگیری می کنند.

اصطلاحا به کدهایی که عملکردی به این صورت دارند کدهای Render Blocking گفته می شود که می تواند جلوی المان های مختلف سایت شما را بگیرد. در این حالت در واقع این کد ها نمایش سایر بخش ها را مختل کرده و منتظر جواب تابعی می مانند که روی آنها فعالیت دارد و بعضا به یک سرور خارجی لینک می دهد و منتظر پاسخ از جای دیگری است. از انواع این کدها می توان به کدهایی که مربوط به کنترل کوکی ها برای این است که ببینند کاربر قبلا هم به سایت آمده تا بخش خاصی که مخصوص کاربران تازه است را به وی نمایش ندهند می باشد.

همینطور موارد دیگری برای بهینه سازی کد هم کنترل می شود که به عنوان مثال می توان خلاصه سازی کد های CSS و استاندارد سازی HTML را از این موراد نام برد. البته این ابزار ها این کار را برای شما انجام نمی دهند و آن کار ابزار های بهینه سازی کد است. اما اگر موردی در سایت شما مشاهده شود که قابل اصلاح باشد به شما گزارش خواهند داد.

درخواست های منطقه ای مختلف

مورد دیگری که در ابزار های تست سرعت سایت به آن اشاره می شود این است که سایت شما با چه مرورگری و همینطور از کجا تست شده است که شما می توانید آن را برای خود تغییر دهید. به طور مثال ابزار GTMetrix که در ادامه در مورد آن صحبت می کنیم، با استفاده از مرورگر کروم و از کانادا سایت شما را چک می کند و این در حالی است که این معیار های برای ابزار Webpage test قابل تغییر می باشد. در این خصوص باید گفت که این مورد می تواند برای سایت هایی که به صورت لوکال برای کشور های مختلف فعالیت دارند بسیار مهم و ضروری باشد. به صورتی که کاربران هدف این سایت ها در کشوری خاص وجود داشته باشند.

به طور مثال یک سایت فارسی زبان که عمده کاربران آن ایرانی هستند لازم است که تست سرعت سایت را از سرورهای داخل ایران انجام دهد و این موضوع می تواند بسیار مهم باشد. زیرا عمده کاربرانی که دارد از داخل ایران می خواهد به سایت دسترسی پیدا کنند.

در کل می توانیم این سه مورد را از مهمترین و اصلی ترین روش هایی که در نتایج تست سرعت سایت از آنها استفاده می شود معرفی کنیم و بهتر است که برای اینکه بتوانیم کار تست سرعت سایت را به صورت کامل توضیح دهیم به سراغ معرفی ابزار هایی که با استفاده از آنها می توان سرعت سایت را سنجید برویم و ببینیم که چطور می توانیم این کار را انجام دهیم.

مفاهیم اولیه سرعت وب سایت

قبل از این که به فهرست ابزار هایی که برای بهینه ‌سازی وب ‌سایت تان استفاده می ‌کنیم، بپردازیم، بد نیست نگاهی به مفاهیم اساسی که در پس بهینه ‌سازی سرعت وب ‌سایت وجود دارد، بیندازیم.

  • زمان زیاد بارگذاری
  • وجود کد مانع رندر
  • درخواست های HTTP

زمان زیاد بارگذاری

یکی از مهم ترین جنبه های بهینه سازی وب سایت سرعت بارگذاری است. دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شوند وب سایت شما به کندی بارگذاری شود. یکی از آن ها سرورتان است. اندازه ‌گیری زمان رسیدن تا اولین بایت به شما اطلاع می ‌دهد که آیا مشکلی با زمان پاسخ‌ دهی سرور دارید یا خیر. اگر این طور باشد به شما پیشنهاد می کنم به دنبال یک CDN باشید تا به شما در حل این مشکل خاص کمک کند.

وجود کد مانع رندر

یکی دیگر از دلایل کندی بارگیری وب سایت شما وجود کدی است که رندر وب سایت شما را مسدود می کند. این می تواند کد جاوا اسکریپت ، CSS یا هر نوع کد دیگری باشد. این چیزی است که نمی شود آن را نادیده گرفت؛ زیرا مستقیما بر تجربه کاربران تان در وب سایت تأثیر می گذارد.

راه‌ های زیادی برای به تعویق انداختن کد مسدود کننده رندر وجود دارد و من قصد دارم دو نوع اصلی یعنی کد جاوا اسکریپت و CSS را پوشش دهم . برای جاوا اسکریپت، می‌ توانیم یک اسکریپت کوچک را اجرا کنیم تا اجرای اسکریپت‌ هایی که در غیر این صورت رندر صفحات ما را مسدود می‌ کنند را به تعویق بیندازد. یک نمونه کوچک به این صورت است:

<script> function deferLoadingTheCode() { var element = document.createElement(“script”); element.src = “delayTheCode.js”; document.body.appendChild(element); } window.addEventListener(“load”, deferLoadingTheCode, false); </script>

تنها کاری که باید انجام بدهید؛ این است که این را در تگ بیندازید.

قسمت بعدی که باید به آن پرداخته شود CSS است. در CSS هدف این است که کد را تا حد امکان کوتاه کنید و دو راه برای انجام آن وجود دارد؛ یکی حذف تمام کلاس های غیر ضروری و حذف کلاس ها به طور کلی یا انتقال آن ها به یک فایل CSS متفاوت که می تواند در صفحات دیگر یا بعد از محتوای مهم صفحه که بارگذاری شده، بارگذاری شود.

دومین کاری که می توانید انجام بدهید؛ این است که فایل CSS را کوتاه کنید. این فرآیندی است که در آن کاراکتر های غیر ضروری را از فایل‌ها حذف می کنید؛ زیرا فضا را اشغال و بارگذاری را طولانی‌ می کنند،.کوچک کردن فقط روی کدهای CSS اعمال نمی شود، شما می توانید کاراکتر های غیر ضروری را از Javascript و HTML هم حذف کنید. منظورم از کاراکتر های غیر ضروری کاراکتر های فضای خالی ( فاصله و کلید enter) نظرات و جداکننده ‌های بلوک هستند.

درخواست های HTTP

مورد بعدی که باید به آن توجه کنید، درخواست های HTTP است. هر بار که یک وب سایت را بارگذاری می کنید، یک سری درخواست از سرور ها ارسال می شود. هر درخواست یک پاسخ خواهد داشت و هر سرور تعدادی درخواست همزمان خواهد داشت که باید به آن ها رسیدگی کند. هر چه تعداد درخواست های شما بیشتر باشد، سرور شما با درخواست های بیشتری مواجه خواهد شد و به زمان بیشتری برای پاسخ گویی نیاز دارد.

ردیابی این درخواست ‌ها ممکن است سخت باشد و اغلب تعداد درخواست‌ ها به خصوص اگر با یک سرویس شخص ثالث کار ‌کنید، تغییر می کند. برای اندازه‌گیری و پیگیری این درخواست ‌ها، باید از یک سرویس نظارت مصنوعی مثل Sematext Synthetics استفاده کنید. با یک راه‌ اندازی ساده، می ‌توانید تعداد کلی درخواست ‌ها، زمان بارگذاری، پاسخ‌ ها و موارد دیگر را پیگیری کنید. در ادامه بیشتر در مورد Sematext Synthetics صحبت خواهیم کرد.

تست سرعت سایت با گوگل

هر چه سرعت لود صفحات سایت شما بالاتر از سایر رقبا باشد می توانید این اطمینان را داشته باشید که کاربران بیشتری از سایت شما بازدید میکنند و احتمال آن که قبل از لود شدن سایت آن را ببندند بسیار پایین میاید. تست سرعت سایت با گوگل یکی از کارهایی است که می توانید سرعت سایت خود را با رقبا بسنجید و برای بهبود سرعت سایت اقدام کنید.

برای آنکه بتوانید با ده ها ابزار تست سرعت سایت آشنا شوید ما در مقاله تست سرعت سایت به طور کامل تمام ابزار ها را با نحوه کار با آن ها به شما آموزش داده ایم.

به طور کلی برای تست سرعت سایت با گوگل شما می توانید از ابزار گوگل سرچ کنسول برای آنالیز سرعت لود صفحات سایت خود استفاده کنید. در گوگل سرچ کنسول صفحات مختلف سایت شما که نیاز به بهبود سرعت دارند نمایش داده می شود و شما می توانید با راهکارهایی که به شما ارائه می دهد برای افزایش سرعت سایت اقدام کنید.

تست سرعت سایت وردپرسی

امروزه بیشتر سایت ها با سیستم مدیریت محتوا وردپرس ساخته می شوند که هم قابلیت های زیادی دارند و هم سرعت ساخت آن ها بالاتر از سایت هایی است که از سیستم مدیریت محتوا اختصاصی پیروی میکنند.

تست سرعت سایت وردپرسی را می توانید با استفاده از ابزار تست سرعت سایت که نمونه های ایرانی و خارجی آن موجود است انجام دهید که بهترین آن Google PageSpeed ​​Insights می باشد.

با استفاده از این ابزار می توانید سرعت لود صفحات سایت را در دسکتاپ و موبایل بررسی کنید و مهمترین ویژگی که این ابزار دارد این است که راهکارهایی برای بهبود سرعت سایت به شما ارائه می دهد.

در واقع این ابزار سئو برای بهبود سرعت سایت به شما کمک میکند سایت سریع تری نسبت به رقبا داشته باشید و همین امر تجربه کاربری را بهبود بخشید و سبب می شود رتبه سایت شما بهتر شود.

اگر میخواهید با سایر ابزار های سئو جهت بررسی سایت خود و رقبا و رفتار کاربران آشنا شوید می توانید مقاله ابزار سئو را مطالعه کنید. در این مقاله ده ها ابزار پرکاربرد سئو که هر سئوکار حرفه ای باید کار با آن ها را بداند تا بتواند سایت را در زمان کوتاهی به رتبه های برتر برساند به شما آموزش داده شده است.

ابزار تست سرعت سایت

برای تست سرعت سایت ایرانی و خارجی سایت های مختلفی وجود دارد که به عنوان ابزار سئو می توانند به شما کمک کنند تا صفحات سایت تان سریع تر لود شود. در میان این ابزار های تست سرعت سایت ایرانی و خارجی می توان به سایت GTMetrix اشاره کرد. در این سایت شما می توانید نمره ای برای سرعت سایت تان بر اساس میزان رعایت فاکتور های سئو دریافت کنید و پیشنهادات کاربردی برای آن که سایت تان سریع تر شود نیز ارائه می شود.

از دیگر ابزار تست سرعت سایت وردپرسی و سایر سایت ها میتوان Pingdom  را معرفی کرد. شما با استفاده از این ابزار ها به راحتی می توانید خلاء های سایت تان را متوجه شوید و برای رفع ایرادات و مشکلات سرعت سایت تان اقدام کنید.

ابزار WebPageTest از دیگر ابزار های آنالیز سرعت سایت می باشد که شما می توانید با انتخاب موقعیت جغرافیایی و نوع مرورگر و دستگاهی که کاربران ممکن است از آن ها استفاده کنند سرعت سایت را بررسی نمایید.

با استفاده از این ابزار می توانید گزارشی از جزئیات بارگذاری صفحات سایت و تصاویر و ویدیو ها دریافت کنید و همچنین می توانید گزارش ویدیویی از بارگذاری سایت در اختیار داشته باشید.

چرا باید از ابزار های تست سرعت وب سایت استفاده کنید؟

این که بفهمید تست سرعت چه طور دقیقا می ‌تواند به شما در ارائه تجربه کاربری بهتر کمک کند، واقعا مهم است. به همین دلیل فکر کردم بهتر است اول به معیار های اصلی که برای اندازه‌ گیری و تست سرعت باید حواس تان به آن ها باشد، بپردازم.

اطلاعاتی که بارگیری آن ها خیلی طول می کشد. این ها می توانند هر چیزی از فونت و تصویر گرفته تا افزونه های مختلف و فایل های JS باشند که بارگذاری وب سایت شما را کند می کنند.

  • اطلاعاتی که بارگیری آن ها خیلی طول می کشد
  • TTB وFMP
  • زمان بارگذاری، تعداد درخواست ‌ها و اندازه صفحه
  • هدر های HTTP

TTB وFMP . سرعت رسیدن به اولین بایت (Time to First Byte) و اولین ترسیم معنادار صفحه (First meaningful paint) دو معیار بسیار مهمی هستند که باید به آن ها توجه کنید. آن ها به شما نشان می دهند که چه زمانی وب سایت تان شروع به بارگذاری و چه زمانی وب سایت تان شروع به نمایش اطلاعات می کند.

زمان بارگذاری، تعداد درخواست ‌ها و اندازه صفحه. شما باید مراقب این موارد هم باشید زیرا می توانند زمان بارگذاری وب سایت شما را به طور چشم گیری افزایش دهند.

هدر های HTTP. هدر های HTTP نحوه ارتباط سرور ها با ارسال اطلاعات از طریق یک درخواست یا پاسخ هستند. شما باید این پاسخ ها و درخواست ها را تست کنید تا مطمئن شوید که پیام درستی بین این دو رد و بدل می شود یا خیر. این مورد زمانی به دردتان می خورد که می خواهید خطا های مختلفی که ممکن است وجود داشته باشد را دیباگ کنید.

بهترین ابزار های تست سرعت وب سایت

  • Pingdom
  • Gtmetrix
  • Google PageSpeed ​​Insights
  • Uptrends
  • WebPageTest
  • Sematext
  • Performance
  • ابزار Devtools گوگل کروم
  • ابزار lighthouse گوگل کروم
  • افزونه‌های گوگل کروم
  • Yslow
  • Keycdn
  • Web Page Analyzer
  • Load Impact
  • Websiteoptimization
  • Seomastering
  • Giftofspeed
  • SpeedCurve
  • Dotcom
  • Dareboost
  • Geekflare
  • Perftool

ابزار تست سرعت Gtmetrix

GTmetrix به شما این امکان را می دهد که اطلاعات دقیقی در مورد سرعت صفحه، زمان بندی ، امتیاز عملکرد و موارد دیگر را دریافت کنید. GTmetrix اطلاعاتی در مورد نحوه رفع مشکلاتی که در آزمایش نشان داده شده است ارائه می دهد .

بدون ثبت نام، فقط می‌ توانید از یک مکان آن هم ونکوور کانادا تست انجام بدهید، اما بعد از ثبت نام در یک حساب کاربری رایگان، می ‌توانید مکان، مرورگر های مختلف و حتی نوع اتصال تان را انتخاب کنید. به این ترتیب تصویر بهتری از نحوه عملکرد وب سایت شما در شرایط مختلف ارائه داده می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر وارد وب سایت Gtmetrix شوید.

ویژگی‌های جی تی متریکس
  • این امکان را به شما می‌دهد تا وب‌سایت خود را در کشورهای مختلف و همچنین با مرورگرهای متفاوت آزمایش کنید.
  • خلاصه‌ای از شاخص‌های کلیدی عملکرد را ارائه می‌دهد.
  • می‌توانید عملکرد وب‌سایت را با استفاده از مانیتورینگ دنبال کنید و آن را با گراف مشاهده نمایید.
  • می‌توانید یک صفحه وب را در دستگاه‌های مختلف شبیه‌سازی شده بررسی کنید.
  • این اجازه را می‌دهد تا لودهای صفحه وب را به صورت فیلم پخش کنید.

ابزار تست سرعت Pingdom

Pingdom یکی دیگر از ابزار های شناخته شده تست سرعت وب سایت است که قرن هاست وجود داشته است. برای استفاده از آن نیازی به ورود به سیستم نیست و گزارش ها از جزئیاتی که از Google PageSpeed ​​Insights دریافت می کنید کم تر است. عملکرد سایت از 0 تا 100 درجه بندی می شود و بعد کد های پاسخ، اندازه محتوا، انواع درخواست ها ، درخواست بر اساس دامنه و نمودار آبشاری که به شما امکان می دهد تا جزئیات مربوط به زمان بارگذاری فایل هایتان را مشاهده کنید، تقسیم بندی می شوند.

این ابزار رایگان به شما امکان می دهد تا نسخه آزمایشی هر یک از 70 مکان را اجرا کنید و اگر در طرح Synthetics آن ها که از 10 دلار در ماه شروع می شود ثبت نام کنید ، می توانید نظارت بر سرعت صفحه و همین طور هشدار را تنظیم کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر وارد وب سایت Pingdom شوید.

ویژگی‌های Pingdom
  • تمام قسمت‌های یک صفحه وب را بررسی می‌نماید.
  • گزارشی اجمالی از عملکرد ارائه می‌دهد. سابقه عملکرد را ردیابی می‌نماید.
  • به شما این امکان را می‌دهد تا از مکان‌های متفاوت تست انجام دهید.

ابزار تست سرعت Google PageSpeed ​​Insights

Google PageSpeed ​​Insights سال‌ ها ابزاری برای آزمایش و درجه ‌بندی وب‌ سایت بوده است. این ابزار ساده که توسط گوگل ایجاد شده، وب سایت ها را معیار قرار می دهد و آن ها را از 1 تا 100 چه برای موبایل و چه دسکتاپ رتبه بندی می کند. هر چه این عدد بیشتر باشد، سرعت وب سایت بیشتر می شود.

رابط کاربری ساده ای دارد که فقط با یک فیلد ورودی مخصوص URL طراحی شده است. بعد از اجرای تست، اطلاعات دقیقی در مورد فاکتور هایی مثل کد مسدودکننده رندر،TTFB ، اندازه صفحه و موارد دیگر دریافت خواهید کرد. در زیر هر بخش ، لیستی از مسیر های عمل توصیه شده را خواهید دید که باید به سرعت بخشیدن به وب سایت کمک کند.

با این که بسیاری از ابزار های دیگر این لیست به شما امکان می ‌دهند تا درخواست ‌ها را سفارشی کنید، هشدار را تنظیم کنید و مکان ‌های مختلف را برای پیاده سازی تستهای تان انتخاب کنید، Google PageSpeed ​​Insights این گزینه ‌ها را در اختیارتان قرار نمی ‌دهد. اما این سایت کاملا رایگان است و نیازی به ثبت نام ندارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر وارد وب سایت Google PageSpeed ​​Insights شوید.

ویژگی‌های PageSpeed Insights
  • این ابزار امتیاز و پیشنهادات PageSpeed را برای عملکرد بهتر فراهم می‌کند.
  • هنگام دسترسی کاربران به صفحات وب با استفاده از موتور جستجوی گوگل، بازیابی صفحه وب را سریع‌تر می‌نماید.
  • می‌توانید از این ابزار در سرور Nginx یا Apache برای بازنویسی و بهینه‌سازی منابع هر وب سایتی استفاده کنید.

تست سرعت با ابزار Devtools گوگل کروم

از نگاه شخص من، سه سال پیش که این مقاله رو می‌نوشتم، این ابزار متفاوت‌ترین ابزار تست سایت بود و خصوصیاتی داشت که هیچ‌کدوم از ابزارهای بالا نداشتن. امروز اما می‌دونم که با معرفی میزفاتولز بحث خیلی تغییر کرده. اما باز هم خالی از لطف نمی‌دونم مقداری راجع به خصوصیاتش حرف بزنم. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این ابزار، نمایش آمار دقیق‌تر برای کاربران ایرانی هست؛ چون که ابزار Devtools در مرورگر گوگل کروم مستقر شده و شما می‌تونید با لوکیشن ایران سرعت سایت خودتون رو تست کنید. بین هیچ‌کدوم از ابزارهای بالا لوکیشن ایران وجود نداره. البته سرعت اینترنت شما هم بعضی موقع‌ها توی نتایج تاثیر می‌ذاره.

پیشنهاد می‌کنم حتما مقاله تحلیل آبشاری با ابزار devtools رو بخونید تا مشکلات و کندی سرعت سایت خودتون رو به راحتی پیدا کنید.

این ابزار علیرغم سادگی، ویژگی‌های پیشرفته‌ای نیز دارد و با استفاده از کلیدهای میانبر زیر در هر زمانی که بخواهید می‌توانید آن را اجرا کنید:

ویندوز: F12 یا Ctrl + Shift + I

مک: Cmd + Opt + I

گوگل در جدیدترین به‌روزرسانی‌های خود امکان نمایش جزئیات بارگذاری سایت را به نمودار آبشاری DevTools اضافه کرده است. از این طریق به‌راحتی و با جزئیات دقیق می‌توانید ببینید که بارگذاری چه مواردی بیشتر وقت می‌گیرد. برای استفاده از این قابلیت به منوی Performance بروید و با استفاده از کلید ترکیبی Ctrl + E فرآیند تست را آغاز کنید. پس از چند ثانیه با فشردن دکمه Stop می‌توانید گزارش تست را در بخش‌های مختلف این قسمت مشاهده کنید.

تست سرعت با ابزار lighthouse گوگل کروم

گوگل در سال ۲۰۱۷ یه ابزار به نام lighthouse رو معرفی کرد که قابلیت نصب در کروم رو داره. شما می‌تونید به کمک این ابزار جدا از اینکه سرعت و performance سایت خودتون رو چک کنید، فاکتورهایی مثل:

  • Progressive Web App
  • ·          Accessibility
  • ·          Best Practices
  • ·          SEO

افزونه‌های گوگل کروم

چندین افزونه رایگان برای کروم وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید به آسانی سرعت وب‌سایت مورد نظرتان را بسنجید. از جمله بهترین افزونه‌های گوگل کروم برای تست سرعت وب‌سایت عبارت‌اند از:

  • Page Load Time
  • ·          app.telemetry Page Speed Monitor
  • ·          Performance-Analyser
  • ·          LoadFocus Load Testing

Dareboost

Dareboost یک برنامه آنلاین است که عملکرد وب‌سایت شما را تحلیل و بهینه می‌کند و نکات زیادی در مورد بهینه‌سازی ارائه می‌دهد. Darboost به منظور کاهش زمان لود صفحه وب و افزایش کیفیت آن طراحی شده‌است.

ویژگی‌های Dareboost
  • می‌توانید سرعت وب‌سایت خود را با رقبا مقایسه کنید.
  • به‌طور مداوم صفحات وب را تجزیه و تحلیل می‌کند تا کیفیت و مسائل مربوط به لودینگ را تشخیص دهد.
  • این امکان را به شما می‌دهد تا رفتار کاربر در وب‌سایت را بررسی کنید.
  • این ابزار به شما این امکان را می‌دهد تا سرعت وب‌سایت قابل تحرک خود را تست کنید.

ابزار تست سرعت سیات Uptrends

Uptrends یک تست ساده از یکی از 10 مکان ارائه می دهد و می توانید تنظیمات را طوری اصلاح کنید تا این تست در دستگاه تلفن همراه یا دسکتاپ انجام شود . برای تست دسکتاپ، می‌توانید رزولوشن صفحه یکی از چهار مرورگر (کروم، فایرفاکس ، اینترنت اکسپلورر و PhantomJS) و پهنای باند را انتخاب کنید تا سایت تحت حالت های سرعت مختلف تست شود.

معمولا این سایت کمی بی صدا است و هیچ هشداری وجود ندارد که بتوان در نسخه رایگان تنظیم کرد، اما اگر برای محصول Uptrends Synthetics ثبت نام کنید، همه امکانات به علاوه کلی قابلیت RUM، 10 مانیتور ابتدایی و 60 اعتبار پیام را با 12 دلار در ماه دریافت خواهید کرد .

برای کسب اطلاعات بیشتر وارد وب سایت Uptrends شوید.

ویژگی‌های Uptrends
  • این ابزار از فناوری پروتکل‌های مختلف برای مانیتورینگ وب‌سایت و سرور از جمله SMTP ،POP3 ،IMAP ،HTTP/HTTPS ،FTP ،SQL و MySQL پشتیبانی می‌کند.
  • به‌طور خودکار ایمیل‌هایی را که حاوی گزارش داشبورد است، به صورت PDF یا فایل اکسل برای گیرنده مورد نظر ارسال می‌کند.
  • می‌توانید uptime APIسایت خود را کنترل کرده و call API‌ها را تنظیم کنید تا داده‌های پاسخ آن را بررسی نمایید.
  • همچنین این برنامه آنلاین می‌تواند تراکنش‌های چند مرحله‌ای مانند لاگین، جستجو، خریدها و فرم‌ها را مانیتور کند.
  • به‌طور خودکار، مشکلات عملکرد سایت را در مرورگرهایی مانند اج، کروم و فایرفاکس شناسایی می‌کند.

سایت تست سرعت Sematext

با این که Synthetics در مجموعه Sematextابزار نسبتا جدید نظارت مصنوعی به حساب می آید اما به سرعت در بین کاربران محبوب شده است. این سایت ساده و در عین حال قابل اعتماد است که می ‌توانید به کمک آن بر API و زمان آپدیت وب‌سایت از مکان ‌های مختلف در سراسر جهان نظارت کنید، عملکرد دستگاه‌ ها و مرورگر ها را اندازه ‌گیری و مشکلات منابع شخص ثالث را شناسایی کنید.

شروع به کار واقعا آسان است و فقط چند دقیقه طول می کشد تا بتوانید با کمک رابط کاربری بصری بر منابع تان نظارت کنید. می ‌توانید تنظیمات مختلفی را اعمال کنید و یک زنگ هشدار راه ‌اندازی کند تا در صورت بروز مشکل فورا به شما اطلاع داده شود.

Sematext Synthetics همراه با یک نسخه آزمایشی 14 روزه ارائه می شود. طرح ها از 29 دلار در ماه شروع می شوند و 40 مانیتور HTTP و 5 مرورگر را همراه با حفظ 30 روزه داده ها ارائه می دهند. البته همه این ها می توانند مطابق با نیاز های شما سفارشی شوند، اما این تمام ماجرا نیست. شما می ‌توانید طرح Pay-as-you-go یا پرداخت به میزان مصرف را انتخاب کنید. این طرح به شما امکان می ‌دهد تا مانیتور های جداگانه ای را با قیمت 2 دلار در ماه راه اندازی کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر وارد وب سایت Sematext شوید.

Keycdn

Keycdn ابزاری برای تحلیل عملکرد وب‌سایت شما و شناسایی مشکلات مربوط به اتصال است و به شما کمک می‌کند تا از حملات و اقدامات غیر‌مجاز جلوگیری کنید.

ویژگی‌های Keycdn
  • به راحتی می‌توانید این ابزار را برای مشخصات خود پیکربندی کنید.
  • گزارش دقیق زمان واقعی را ارائه می‌دهد. به شما کمک می‌کند تا از حملات و اقدامات غیرمجاز جلوگیری کنید.
  • دارای API RESTful است که امکان کنترل کامل حساب کاربری شما را از هر برنامه‌ای و به هر زبانی فراهم می‌کند.

WebPageTest

WebPageTest.org یک ابزار تست عملکرد وب سایت منبع باز است که به شما امکان می دهد تا وب سایت تان را از یکی از 40 لوکیشن و طیف گسترده ای از دستگاه ها محک بزنید. همچنین می‌توانید تست‌های تان را به کمک یک شبکه تلفن همراه کند یا یک شبکه سریع 4G شبیه‌ سازی کنید . نتیجه از F تا A درجه بندی می شود و شامل اطلاعاتی در مورد فشرده سازی،TTFB ، ذخیره سازی یا caching، نمودار های آبشار برای سرعت بارگذاری منابع و موارد دیگر خواهد بود.

یک تست نسبتا ویژه هم دارد که در آن یک آزمایش را 3 بار اجرا می کند و تمام سه مجموعه داده نمایش می دهد. این تست کمک تان می کند تا بفهمیم آیا DNS یا CDN ممکن است باعث تاخیر شود و آیا سرور می تواند به همه درخواست ها پاسخ بدهد یا خیر.

برای کسب اطلاعات بیشتر وارد وب سایت WebPageTest شوید.

ویژگی‌های WebPageTest
  • می‌توانید این ابزار را در مرورگرهای کروم و اینترنت اکسپلورر با سرعت واقعی اتصال مصرف‌کننده اجرا کنید.
  • تست پیشرفته مانند ضبط ویدئو ، مسدود کردن محتوا ، تراکنش‌های چند مرحله‌ای و … انجام می‌دهد.
  • اطلاعات تشخیصی را ارائه می‌دهد که شامل بارگذاری چارت‌های آبشاری، بررسی بهینه‌سازی سرعت صفحه و پیشنهاداتی برای تجربه بهتر کاربر است.

Giftofspeed

Giftofspeed یک برنامه آنلاین است که برای آزمایش سرعت وب‌سایت، ابزارها و تکنیک‌هایی برای بهینه‌سازی کامل عملکرد وب‌سایت شما استفاده می‌

ابزار تست سرعت Yslow

YSlow صفحات وب سایت شما را برای پیدا کردن عامل های کندی سرعت در قوانین یاهو تجزیه و تحلیل می کند و سپس برای رفع آنها به شما پیشنهاداتی می دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر وارد وب سایت Yslow شوید.

ویژگی‌های Giftofspeed
  • می‌توانید نحوه بارگیری کدهای CSS هر صفحه وب را تجزیه و تحلیل کنید.
  • اسکریپت‌های CSS را برای افزایش سرعت صفحه به حداقل می‌رساند.
  • به شما کمک می‌کند تا صفحات وب را آزمایش کنید که آیا GZIP compression فعال است یا خیر.
  • به شما این امکان را می‌دهد تا تعدادی از درخواست‌های HTTP را که صفحات وب شما تولید می‌کند، بررسی کنید.
  • شناسایی و عیب‌یابی تصاویر، کلیه پیوندهای شکسته و سایر فایل‌ها را برای عملکرد بهتر وب‌سایت انجام می‌دهد.
  • می‌توانید هدر سرور HTTP را در هر صفحه وب مشاهده کنید.

Performance

Performance ابزار آنلاین تست سرعت سایت است که میزان زمان اتصال شما را به سایتتان و بارگیری کامل هر صفحه مشخص می‌کند.

ویژگی‌های Performance
  • می‌توانید عملکرد سایت‌های خود را از هر کشور تست کنید.
  • مدت زمان درخواست اتصال HTTP مشتری به اولین بایت صفحه وب را که توسط مرورگر شما دریافت می‌شود، اندازه‌گیری می‌کند.
  • می‌توانید زمان سرور را برای پاسخ به درخواست داده ساخته شده از دستگاه دیگر تحلیل کنید.

ابزار loadimpact

loadimpact یک ابزار رایگان برای تست کارایی وب سایت می باشد ، این ابزار عملکرد وب سایت شما را با استفاده از ترافیک مانیتور می کند و از تمام نقاط جهان سایت را تست می کند و در یک نمودار زیبا گزارش می دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر وارد وب سایت loadimpact شوید.

SpeedCurve

SpeedCurve ابزاری آنلاین است که طراحی و عملکرد وب‌سایت را اندازه‌گیری می‌کند. این ابزار به شما این امکان را می‌دهد تا مشکلات مربوط به عملکرد وب‌سایت را در سطح صفحه اشکال‌زدایی کنید.

ویژگی‌های SpeedCurve
  • چارت‌های اشتغال و درگیری را در اختیار شما قرار می‌دهد تا از داده‌های خود استفاده کرده و از این طریق، تأثیر کندی صفحه بر میزان نرخ پرش سایت خود را متوجه شوید.
  • به محض ارائه بهترین محتوای شما، سنجش خود را آغاز می‌کند.
  • می‌توانید معیارهای مختلفی از جمله، نرخ تبدیل، تست A/B و مواردی از این دست را ردیابی کنید.
  • این ابزار به شما امکان می‌دهد مشکلات مربوط به عملکرد وب‌سایت و صفحات آن را اشکال‌زدایی کنید.
  • نقشه عملکرد را ایجاد نموده و هشدارها را دریافت می‌نماید.
  • ·          SpeedCurve شما را قادر می‌سازد با استفاده از Deploy API، تغییرات کد را ردیابی کنید.

ابزار تست سرعت سایت websiteoptimization

یک سایت ساده برای تجزیه و تحلیل سرعت سایت است و پس از آن اندازه صفحه و زمان دانلود را نمایش می دهد و سپس راه کار هایی برای افزایش سرعت سایت نمایش می دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر وارد وب سایت websiteoptimization شوید.

Seomastering

یک ابزار ساده که اجازه می دهد شما همزمان 10 وب سایت را مورد بررسی قرار دهید ، این مورد برای افرادی که قصد دارند وب سایت خود را با رقبا مقایسه کنند بسیار مفید است.

Pagelocity

یکی دیگر از ابزارهای تست سرعت وب‌سایت است که در امتیازدهی به سایت‌ها روش خاصی دارد. این ابزار با توجه به مؤلفه‌هایی مانند عملکرد، سئوی داخلی و وضعیت کدهای وب‌سایت از ۱ تا ۱۰۰ به آن امتیاز می‌دهد. به‌علاوه، برای بهینه‌سازی هر یک از این قسمت‌ها توضیحات و توصیه‌های متناسبی را نیز ارائه می‌کند. ضمناً این ابزار یک افزونه برای کروم دارد که با نصب آن می‌توانید صفحه‌ای که بازکرده‌اید را فوراً آنالیز کنید.

Dotcom

Dotcom ابزاری قدرتمند نسبتا ساده برای تست عملکرد و مانیتورینگ وب‌سایت است. شما می‌توانید با استفاده از این برنامه آنلاین، سرعت وب‌سایت خود را با چارت‌های آبشاری و پخش ویدئو سایت تحلیل کنید. اما تست سرعت وب‌سایت از نواحی جغرافیایی مختلف را به طور هم‌زمان اجرا می‌کند و نتایج تست را در یک صفحه نشان می‌دهد که با کلیک بر روی هرکدام از مناطق می‌توانید گزارش وضعیت آن را در ستون سمت چپ مشاهده کنید

اگر امکان بررسی وضعیت سرعت سایت در نواحی مختلف جهان برایتان اهمیت دارد، این قابلیت می‌تواند باعث صرفه‌جویی قابل توجهی در وقت شما گردد چرا که در بقیه ابزارهای تست سرعت وب‌سایت برای بررسی وضعیت سرعت بارگذاری سایت در هر منطقه باید مجددا تست را اجرا کنید. علاوه بر این، در ستون سمت چپ دو زبانه وجود دارد که وضعیت سرعت سایت در اولین بازدید و بازدیدهای بعدی را به صورت مجزا نشان می‌دهد.

ویژگی‌های Dotcom
  • این ابزار سرعت بارگذاری صفحه را در مرورگرهای مختلف سراسر جهان بررسی می‌کند.
  • این امکان را به شما می‌دهد تا عملکرد چندین سرویس اینترنتی را تحلیل کنید.
  • با استفاده از نمودارها و چارت‌های دقیق می‌توانید داده‌های تاریخی و داشبوردهای اشتراکی علت اصلی مشکلات مربوط به عملکرد یا خرابی را شناسایی کنید.
  • این ابزار به شما کمک می‌کند تغییرات را به عنوان پیام صوتی، ایمیل و پیام کوتاه به افراد دیگر ارسال کنید.

Geekflare

Geekflare مجموعه‌ای از ابزارهای رایگان است که برای تست وب‌سایت شما از نظر امنیت، کارایی شبکه، DNS و مشکلات سئو استفاده می‌شود.

ویژگی‌های Geekflare این امکان را به شما می‌دهد تا بررسی کنید که آیا سایت شما دارای هدر امن است یا خیر. می‌توانید ببینید پاسخ سرور به درخواست‌های مرورگر با چه سرعتی است. می‌توانید به سرعت ارائه‌دهنده میزبانی وب‌سایت را پیدا کنید. بررسی کنید که آیا محتوای صفحه وب شما پیوندهای شکسته دارد یا خیر. اولویت‌های سرور، آسیب‌پذیری‌های رایج، جزئیات گواهی، پروتکل پشتیبانی‌شده و … را تجزیه و تحلیل می‌کند.

Sucuri Load Time Tester

نیز ابزار سریع و ساده‌ای برای سنجش عملکرد وب‌سایت از نقاط جغرافیایی مختلف است. این وب‌سایت، سرعت اتصال و TTFB هر یک از مناطق را به همراه نمودار مقایسه‌ای و امتیاز کلی وب‌سایت نمایش می‌دهد.

Perftool

یکی دیگر از ابزارهای تست سرعت و عملکرد وب‌سایت است که به‌عنوان یک پروژه متن‌باز در GitHub ارائه می‌شود. نصب این ابزار کمی به دانش فنی در رابطه با localhost و امور مرتبط با سرورهای محلی نیاز دارد اما اطلاعاتی که در نهایت به دست می‌آورید ارزش هرگونه زحمتی را خواهد داشت. این ابزار اطلاعات چند منبع بررسی کیفیت و سرعت سایت را با هم ترکیب می‌کند و گزارش جامعی را ارائه می‌دهد. شاخص‌های ارزیابی عملکرد perftool در مجموع به ۲۰۰ مورد مختلف می‌رسد. یکی از مزایای این ابزار، امکان اجرای تست بر روی چندین صفحه به طور هم‌زمان است بنابراین از آنجایی‌که با استفاده از Perftool نیازی به تست جداگانه تک تک صفحات ندارید، در مدت زمان بسیار کمتری می‌توانید به درک جامع‌تری از عملکرد قسمت‌های مختلف سایتتان دست پیدا کنید.

Yellow Lab Tools

یک ابزار تست عملکرد و کیفیت وب‌سایت است که اطلاعات فراوان و برخی ویژگی‌های منحصر به فرد را ارائه می‌دهد که در سایر ابزارهای تست سرعت وب‌سایت‌ها وجود ندارد. این ابزار بر اساس شاخص‌هایی مانند حجم صفحه، تعداد درخواست‌ها، DOM (Document Object Model)، ایرادات جاوا اسکریپت و CSS و پیکربندی سرور، از A تا F به وب‌سایت امتیاز می‌دهد.

تست سرعت سایت وردپرس Varvy Pagespeed

ابزار Varvy Pagespeed توسط Patrick Sexton برای تست وب سایت توسعه داده شده است. این ابزار با نما های گرافیکی اطلاعات مورد نیاز را نمایش می دهد که در نوع خود مناسب استفاده است. برای زیبا تر کردن سایت خود، مطالعه مطلب ۱۳ تا از بهترین سایت های دانلود قالب HTML و وردپرس فارسی و انگلیسی رایگان را فراموش نکنید.

استفاده از ابزار تست سرعت لود سایت Pagelocity

سرویس Pagelocity با رویکردی منحصر به فرد سایت شما را بررسی و یک امتیاز کلی از ۱۰۰ نمره می دهد. برای استفاده از ویژگی های بیشتر باید یک حساب کاربری بسازید.

پروژ منبع باز PerfTool برای تست سرعت

ابزار PerfTool نیز یک پروژه پرطرفدار منبع باز است که در Github میزبانی می شود. این سرویس در کل بیش از ۲۰۰ شاخص عملکرد سایت شما و تست سرعت قالب وردپرس را نمایش می دهد. مزیت این سرویس این است که می توانید تست همزمان برای صفحات مختلف را انجام دهید تا در زمان خود صرفه جویی کنید. همچنین برای محک سرعت تایپ خود، پیشنهاد می کنیم مطلب ۱۵ تا از بهترین سایت های تست سرعت تایپ فارسی و انگلیسی آنلاین را هم مرور کنید.

نحوه تست سرعت سایت ایرانی و خارجی

شما می توانید از یکی از ابزار های تست سرعت سایت ایرانی و خارجی که در قسمت بالا معرفی شدند برای آنالیز سرعت سایت تان استفاده کنید. تنها کافیست آدرس سایت خود را در این سایت ها وارد کنید و بعد از زمانی که از شما درخواست می کند میتوانید نتیجه آنالیز سرعت سایت تان را مشاهده کنید.

یکی از مواردی که می تواند روی رتبه سایت شما تاثیرگذار باشد سرعت سایت است اما موارد دیگر نیز می توانند به بهبود رتبه سایت تان کمک کند مانند بک لینک دادن به سایت تان. اگر میخواهید بک لینک هایی که رقبا برای سایت خود دریافت کرده اند را آنالیز کنید و شما هم بک لینک های مفید  برای سایت تان بگیرید می توانید از راه کار های مقاله بررسی بک لینک های سایت بهره مند شوید.

تست سرعت سایت ایرانی

در ابزار های ایرانی نیز می توان به سرویس واکاو اشاره کرد. شما می توانید به راحتی سایت خود را در این سیستم ارزیابی کنید و حتی به صورت تمام وقت آن را پایش کنید. از آنجایی که این سرویس تست صفحات را از ایران انجام می دهد، گزینه مناسبی جهت وبسایت های ایرانی محسوب می شود.

تست سرعت هاست

یکی از مواردی که برای تست سرعت سایت ایرانی و خارجی مورد بررسی قرار میگیرد و می تواند تاثیر زیادی روی سرعت سایت داشته باشد سرعت هاست است. زمانی که پاسخ سرور برای درخواست از طرف سایت ارسال می شود مربوط به سرعت هاست است که با تست سرعت هاست می توان به این اطلاعات دسترسی پیدا کرد.

شما می توانید از طریق سایت ها و ابزار ها برای تست سرعت هاست استفاده کنید و همچنین می توانید از طریق برنامه Command prompt آدرس سایت خود را در آن تایپ کنید که برای این کار باید دستور Ping www.example.com را اجرا کنید. در این حالت می توانید حداقل و حداکثر سرعت اتصال به سایت را متوجه شوید.

اگر سوالی در مورد تست سرعت سایت و بهبود سرعت سایت تان دارید می توانید به سایت ما به نشانی www.aryatehran.com مراجعه کنید و یا با همکاران ما از طریق شماره های 02166919634 الی 7 تماس بگیرید و هم برای شرکت در کلاس های آموزش سئو اقدام کنید و در صورت نیاز نیز می توانید از خدمات سئو سایت شرکت ما بهره مند شوید.

موارد تاثیر گذار روی سرعت سایت

قبل از تست سرعت هاست و.. باید توجه داشته باشید که اسکریپت های دقیق، فونت ها و پلاگین ها روی زمان بارگذاری تاثیر گذارند. این برنامه های تست کننده، موارد زیر را آنالیز و بررسی می کنند:

  • بررسی جزئی کردن اسکریپت های شما
  • پیدا کردن تصاویر بزرگ که موجب افزایش سرعت می شوند.
  • رندر کردن جاوا اسکریپت یا CSS
  • تست زمان به بایت اول (TTFB)
  • تجزیه و تحلیل بار کل، اندازه صفحه و..
  • بررسی عملکرد در مکان های جغرافیایی مختلف
  • بررسی سرعت رندر در مرورگر های مختلف
  • تجزیه و تحلیل هدر HTTP
  • اندازه گیری عملکرد شبکه تحویل محتوی
  • تایید بارگیری درست از CDN

منابع:

منبع: تست سرعت سایت ایرانی و خارجی

منبع: آموزش سئو به زبان ساده و رایگان

منبع: آموزش صفر تا صد سئو وردپرس

منبع: شرکت سئو کار در تهرانسر

منبع: مرکز سئو ایران

به این مطلب رای دهید
5/5
  • ویدیو تست و بررسی خودرو 
خواباندن مرغ در سس خردل

خواباندن مرغ در سس خردل

همانطور که می دانید جوجه کباب یکی از لذیذترین و...
بهترین امداد خودرو استان تهران را بشناسید

بهترین امداد خودرو استان تهران را بشناسید

در دنیای شلوغ امروز، ممکن است در هر لحظه با...
کاربرد دستگاه پرس برک در ساخت قطعات موتوری: بهبود کارایی و کیفیت

کاربرد دستگاه پرس برک در ساخت قطعات موتوری: بهبود کارایی و کیفیت

معرفی دستگاه پرس برک در صنعت، دستگاه پرس برک به...
بهترین لپ تاپ استوک تا 15 میلیون

بهترین لپ تاپ استوک تا 15 میلیون

خرید یک لپ تاپ استوک با کیفیت و مناسب می‌تواند...
نماینده طلای ابشده زربد با پک امنیتی و ضد جعل ( بورس سکه گلدن آرت )

نماینده طلای ابشده زربد با پک امنیتی و ضد جعل ( بورس سکه گلدن آرت )

اگر به دنبال خرید و فروش انواع سکه های بانکی...
مبل راحت برای تی وی روم چی بگیریم!

مبل راحت برای تی وی روم چی بگیریم!

یکی از دغدغه‌هایی که خانم‌های خانه دار و خانواده‌ها دارند،...
تجهیزات کاربردی برای استخری های روباز

تجهیزات کاربردی برای استخری های روباز

تجهیزات استخری مجموعه‌ای از وسایل و تجهیزاتی هستند که برای...
بورس سکه گلدن ارت

بورس سکه گلدن ارت

اگر به دنبال خرید و فروش انواع سکه های بانکی...
  • شبکه های اجتماعی

گروه دنده خلاص را در شبکه اجتماعی دنبال کنید تا همیشه از آخرین اخبار ما مطلع باشید!

سایپا کوییک آر پلاس 1399

  • حجم موتور: 1503
  • شتاب: - ثانیه
  • قدرت: 87 اسب بخار
  • گشتاور: 128 نیوتن متر
  • 4 سیلندر
  • گیربکس: 5 دنده دستی
  • وزن: 1065 کیلوگرم