افزایش عمر لاستیک خودرو | برای افزایش عمر لاستیک خودرو باید چرخ ها را تنظیم نگه دارید

چطور افزایش عمر لاستیک خودرو ممکن است؟

5/5

ما قصد داریم امروز برای شما علت افزایش عمر لاستیک خودرو را برای تان شرح دهیم پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید

با افزایش قیمت کلیه قطعات و لوازم یدکی خودرو، قیمت لاستیک نیز بی نصیب نمانده و جهش قابل توجهی را پشت سر گذاشته است. به این شکل به نظر می رسد که افزایش عمر لاستیک خودرو از اهمیت بیشتر برخوردار بوده و نیاز به مراقبت بیشتر از تایرهای وسیله نقلیه خود داریم. با گرم شدن هوا و افزایش درجه حرارت آسفالت خیابان ها، این نگهداری شکل دیگری به خود گرفته و باید اصول خاصی را در این زمینه رعایت کنیم. با رویتاخودرو در ادامه همراه باشید تا بهتر به این موضوع بپردازیم.

افزایش عمر لاستیک خودرو

با استفاده از روش های زیر می توانید طول عمر مفید لاستیک های خودروی خود را رقم زده و رانندگی لذت بخش تری را نیز تجربه کنید.

  1. به موقع لاستیک ها را تنظیم باد نمایید

در نظر داشته باشید که در فصل گرما، لاستیک های خودرو، خیلی زودتر از آب و هوای سرد یا معمولی کم باد شده و در این ماه ها از سال، باید در فواصل زمانی کمتر، نسبت به تنظیم باد لاستیک های خودروی خود اقدام کنید. ایده آل ترین حالت این است که پس از سرد شدن لاستیک ها، نسبت به باد زدن آن ها اقدام کنید. به این صورت می توانید پس از رسیدن به یک آپاراتی، مدتی منتظر مانده و اجازه دهید تا لاستیک خودروی شما، کاهش حرارت داشته باشد.

  1. تنظیم فرمان را به صورت دوره ای انجام دهید

به دلایل مختلفی فرمان خودروی شما از تنظیم خارج می شود. با تنظیم فرمان دوره ای، می توانید از لاستیک سایی تایرهای خودروی خود، جلوگیری موثری به عمل آورید. در صورت میزان نبودن فرمان، کشیدن خودرو به یک جهت در طول رانندگی، فرسایش لاستیک ها را به همراه داشته و از عمر مفید آن ها می کاهد.

  1. از پارک خودروی خود در جایی ثابت برای مدت طولانی، پرهیز کنید

اگر خودروی شما برای مدتی طولانی در جایی پارک مانده باشد، لاستیک های آن پوسیده شده و از عمر مفید آن ها کاسته خواهد شد. از این جهت لازم است که حتما حتی در صورت عدم نیاز به استفاده از خودروی خود، هر از گاهی، جای پارک آن را تغییر داده و لاستیک ها را از حالت ایستایی در یک موقعیت، خارج کنید.

به این ترتیب یک سطح از لاستیک روی زمین به طور ثابت نمانده و پوسیدگی زودرس اتفاق نخواهد افتاد.

  1. برای افزایش عمر لاستیک خودرو خود، آن ها را بالانس کنید

لازم است که لاستیک های خودروی شما، حتما بالانس باشند. بهترین زمان برای بالانس کردن لاستیک های خودرو، در هر ۲۰ هزار کیلومتر پیمایش است. به این شکل که پس از هر ۲۰ هزار کیلومتر پیمایش یا هر ۱ سال، نسبت به بالانس تایرهای خودرو اقدام کنید.

  1. لاستیک ها را به شکل ضربدری تعویض کنید

این یک تکنیک قدیمی و در عین حال هنوز کارآمد است و توصیه می شود بین هر ۱۰ تا ۱۵ هزار کیلومتر انجام شود. طبق انتظار لاستیک های جلو زودتر از لاستیک های عقب فرسوده شده و از این جهت با تعویض ضربدری لاستیک های جلو و عقب، می توانید از ساییده شدن بیشتر آن ها به شکلی مزمن، جلوگیری به عمل آورید. به این ترتیب در نهایت کاربری طولانی مدت تری از لاستیک های فعلی خودروی خود گرفته و با عقب بردن لاستیک های ساییده شده جلو و جلو آوردن لاستیک های سالم تری که در چرخ های عقب قرار داشتند، می توانید زمان بیشتری تا خرید لاستیک های نو، داشته باشید.

  1. برای افزایش عمر لاستیک خودرو باید چرخ ها را تنظیم نگه دارید

در صورتی که چرخ های خودروی شما از زاویه تنظیم صحیح خود، خارج شده باشند، به زودی با لاستیک سایی روبرو خواهید شد. حتی ذره ای بیرون بودن از استاندارد محور چرخ ها، باعث لاستیک سایی می شود. از این روی، لازم است که حتما به صورت دوره ای نسبت به تنظیم چرخ های خودروی خود اقدام کنید. به این ترتیب کمک بزرگی به حفظ سلامت تایرها کرده و مدت زمان بیشتری لاستیک های سالم خودروی خود را در اختیار خواهید داشت. به علاوه در نظر داشته باشید که تنظیم چرخ ها، باعث می شود که تعادل خودروی شما نیز حین رانندگی بیشتر بوده و تسلط بالاتری بر فرمان خودرو داشته باشید. این مورد در خصوص تنظیم فرمان نیز صدق می کند. تنظیم چرخ ها و میزان فرمان، باعث خواهد شد که جلوبندی خودروی شما نیز سالم تر مانده و کمتر دچار مشکل شود.

سخن پایانی

از این ها گذشته، به یاد داشته باشید که خرید لاستیک مرغوب از نقطه صفر، کمک می کند که طول عمر بیشتری از آن داشته و زمانی طولانی تر به شکل مفید از آن ها بهره ببرید. خرید لاستیک تاریخ مصرف گذشته و نامرغوب، به شکل پیش فرض، مدت زمان کوتاه استفاده ای برای وسیله نقلیه شما به همراه خواهد داشت.

شما معمولا چطور از لاستیک های خودروی خود مراقبت کرده و چطور به افزایش طول عمر مفید آن ها کمک می کنید؟

مرسی از شما عزیزان که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید شما میتوانید برای مشاهده مقالات بیشتر به صفحه مقالات مراجعه نمایید

به این مطلب رای دهید
5/5
  • ویدیو تست و بررسی خودرو 
کاربرد دستگاه پرس برک در ساخت قطعات موتوری: بهبود کارایی و کیفیت

کاربرد دستگاه پرس برک در ساخت قطعات موتوری: بهبود کارایی و کیفیت

معرفی دستگاه پرس برک در صنعت، دستگاه پرس برک به...
بهترین لپ تاپ استوک تا 15 میلیون

بهترین لپ تاپ استوک تا 15 میلیون

خرید یک لپ تاپ استوک با کیفیت و مناسب می‌تواند...
نماینده طلای ابشده زربد با پک امنیتی و ضد جعل ( بورس سکه گلدن آرت )

نماینده طلای ابشده زربد با پک امنیتی و ضد جعل ( بورس سکه گلدن آرت )

اگر به دنبال خرید و فروش انواع سکه های بانکی...
مبل راحت برای تی وی روم چی بگیریم!

مبل راحت برای تی وی روم چی بگیریم!

یکی از دغدغه‌هایی که خانم‌های خانه دار و خانواده‌ها دارند،...
تجهیزات کاربردی برای استخری های روباز

تجهیزات کاربردی برای استخری های روباز

تجهیزات استخری مجموعه‌ای از وسایل و تجهیزاتی هستند که برای...
بورس سکه گلدن ارت

بورس سکه گلدن ارت

اگر به دنبال خرید و فروش انواع سکه های بانکی...
مخا ، پیشرفته ترین برنامه مدیریت خودرو

مخا ، پیشرفته ترین برنامه مدیریت خودرو

برنامه مخا، اولین برنامه مدیریت خودرو فارسی است که توسط...
خرید ساعت مچی مخصوص ماشین بازها

خرید ساعت مچی مخصوص ماشین بازها

زندگی ماشینبازا و علاقه مندای به ماشین خیلی باحاله. یکی...
  • شبکه های اجتماعی

گروه دنده خلاص را در شبکه اجتماعی دنبال کنید تا همیشه از آخرین اخبار ما مطلع باشید!

سایپا کوییک آر پلاس 1399

  • حجم موتور: 1503
  • شتاب: - ثانیه
  • قدرت: 87 اسب بخار
  • گشتاور: 128 نیوتن متر
  • 4 سیلندر
  • گیربکس: 5 دنده دستی
  • وزن: 1065 کیلوگرم